<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שירה ב - 30/08/2024 11:34:19

    שלום,

    למטפל שלי יש נטייה להתעלם מהודעות שאני שולחת אליו. מטרת ההודעות הן בדרך כלל קביעה של פגישה נוספת כתוצאה ממצוקה שמתעוררת. הוא לרוב פשוט נוטה להתעלם. ואם כבר עונה, זה לא רלוונטי או מעל 24 שעות.
    לקראת סיום הפגישה הרגשתי מצוקה קשה והתלבטתי אם לכתוב למטפל. כשהבנתי שאני רוצה תמיכה נוספת, שלחתי הודעה. הוא לא עונה. זו כבר הפעם השנייה שהוא מתעלם ממני ומההודעות שלי בזמנים של מצוקה. בכל פעם תירוץ אחר כמו התפספס, לא שמתי לב או אני עמוס מדי. אני יכולה להבין הרבה מאוד דברים אבל כשהוא יודע שיש מטופל במצוקה ועוד להתעלם? מדליק לי נורה אדומה גדולה מאוד. לא יודעת מה לעשות. מרגישה מחוברת אליו ומצד שני, לא בטוחה שאני מקבלת את המענה שאני זקוקה לו. בפגישות נראה שיש לו רצון טוב אבל בפועל אין רציפות בפגישות ואני מרגישה אותו שונה ולא תמיד עקבי. משהו התערער בקשר וגם כשאנחנו מדברים על זה, זה עוזר בדיוק לכמה פגישות ושוב הדפוס חוזר.
    לא יודעת איך להבין את מה שקורה. האם אני זו שאולי לא מבינה נכון או שזה לגיטימי שמטפל מתנער ממטופל?

    תודה מראש.

    תשובה: מה קורה פה?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 02/09/2024 10:02:37

    שלום שירה.


    להבנתי, מטפל צריך להבהיר את עמדתו באופן ברור. יש מטפלים שאינם מוכנים לשליחת הודעות או יצירת קשר בין הפגישות ובמקרים אלו המטפל צריך להיות ברור, כך שהמטופל יוכל להחליט האם סגנון זה מתאים לו או לא. לכן, אני חושבת שההתעקשות שלך שהמטפל יבהיר את עמדתו ושמסגרת הטיפול תהיה ברורה ורציפה היא לגיטימית. עבודה טיפולית צורכת מאמץ נפשי ואינה פשוטה, והיציבות והבהירות מקנות תחושת ביטחון שמאפשרת את העבודה הקשה הזאת. לכן, אל תוותרי על הבירור ועל הבעת צרכייך, עד שתקבלי מענה מתאים בטיפול זה או בטיפול אחר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
פזית רון

פזית רון

בת חפר
עדיאל איתן

עדיאל איתן

חולון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
עירית בן ניסים

עירית בן ניסים

גבעתיים
ד"ר טלי שימקין

ד"ר טלי שימקין

רחובות
איריס לויט

איריס לויט

רעננה