<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מירב ב - 07/09/2024 11:04:45

    שלום. בני בן 8, ילד סגור שלא מרבה לשתף את מה שעובר עליו מאז ומתמיד. היום כשבדקתי את שיעורי הבית שלו, הם נתבקשו לרשום על חוויה/חלום מפחיד שהיה להם.. הבן שלי רשם שהוא גר בבית מרושע ובבית היה מלא דם על הרצפה ומי שמנהל את הבית היה בעצם גופה. נדהמתי לקרוא את זה והלב שלי החסיר פעימה. כשניסיתי לשוחח איתו הוא סרב אך בסוף הגעתי לליבו. הןא אמר שמרגיש שכל הזמן כואב לו בלב והצביע על איזור החזה. ואמר שמרגיש עצוב.. כששאלתי מה גורם לו לעצב, היסס ובסוף אמר שהאזעקות, החטופים ומה שקורה המדינה. המלחמה. יש לציין שאנחנו לא מדברים בבית על המצב, החדשות אף פעם לא ברקע ואני מניחה שהוא נחשף לזה בביהס משיחות של ילדים ואולי כשנמצא אצל חברים וההורים מדברים/יש חדשות ברקע. ישבתי איתו ועניתי לו על גל השאלות והפחדים, מה זה חטופים, על המלחמה והאזעקות.. עד שלאחר 10-15 דקות איבד סבלנות וביקש להפסיק. כאמור- הבן שלי מטבעו לא ילד שמשתף דברים שקורים בביהס/בכלל.. אני כל ערב בזמן מקלחת/הרדמה מנסה לתפוס איצו כמה דק לשמוע , לשתף אך זה לא ממש עובד תמיד בהצלחה.
    אני ממש ממש ממש מוטרדת מהסיפור הנל ואשמח לדעת מה עושים מכאן.
    מוסיפה נקודה חשובה- המצב בבית בשנים האחרונות לא פשוט, אני ואבא שלו ל4 מסתדרים וזה מתבטא בעיקר בויכוחים.. אנחנו מודעים שזה משפיע עליו ולאחרונה כשזה קורה הוא אפילו מבקש מיוזמתו שנפסיק לריב. פעם לא היה אומר כלום. ולפני שנה לערך כשחשבנו להתחיל הליך גירושים (יחד עם טיפול לבן שלי ולבת - היא בת 6 ) וכשהוא שמע על זה, הוא ממש נלחץ וביקש שלעולם לא ניפרד.. וגם היום כשאנחנו רבים , הוא לפעמים אומר אבל אל תתגרשו.. מצב קשוח וסבוך.
    אשמח לדעת מה עלי לעשות לגבי הסיפור של מה שכתב ובכלל על המצב בבית (ניסינו מספר פעמים טיפולים זוגיים ופעם גם משפחתי, אך זה לא ממש צלח)
    תודה רבה!

    תשובה: פחד וחרדות אצל ילד בן 8
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 08/09/2024 17:25:26

    שלום מירב.


    בנוגע לסיפור שכתב נשמע שעשית היטב- ניסית לתת מקום ולדובב וכיבדת את בקשתו כאשר השיח הספיק לו. כמו כן, טוב שאת מנסה לדובב ולעודד אותו לשתף בעולמו הפנימי, וכדאי גם לתת לכך מודל- לספר ולשתף מחוויותיכם היומיומיות כהורים וכך ללמד בעקיפין את מיומנות השיתוף והשיח. במקביל, מאחר ואת מתארת קושי, עצב וחרדה על רקע גורמים אישיים וסביבתיים שונים אשר נמשכים לאורך זמן, אני מציעה לפנות להתייעצות ראשונית עם פסיכולוג ולבדוק יחד איתו האם יש צורך בטיפול רגשי פרטני.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

יעל רייף סולומון

יעל רייף סולומון

חיפה
מירי שטראוס טללים

מירי שטראוס טללים

תל אביב - יפו
גדעון לוין

גדעון לוין

קרית ביאליק
פזית רון

פזית רון

בת חפר
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
ליאור קורן

ליאור קורן

בנימינה-גבעת עדה
נעה פרץ זוהר

נעה פרץ זוהר

צופית
אלון בנרי

אלון בנרי

חיפה