<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מאיה ב - 06/01/2025 13:41:01

    הבת שלי(בת יחידה) בגן עירייה דו שנתי, (טרום חובה וחובה). חלק מהילדים המשיכו איתה מהשנה הקודמת, מגן טרום טרום חובה. וגם הבעיות החברתיות.

    כבר תקופה ארוכה שהיא מתלוננת שילדים בגן לא משחקים איתה. שוחחתי על זה עם הגננת, והיא טוענת שהיא משחקת עם ילדים בשעות הגן ואף פעם לא לבד. שאמנם אין לה חברים קרובים ושיתכן שקיבלה "לא" מילד.ה מסויימ.ת ולכן היא מסתובבת עם תחושת דחייה.

    שוחחתי על זה עם הבת שלי והיא אומרת שבצהרון, ספציפית בשעת המשחק החופשי בחצר, היא לא מוצאת עם מי לשחק, שלפעמים היא משחקת עם בנים כי הבנות לא משתפות אותה.

    ניסיתי לשוחח על זה עם צוות הצהרון, סייעות עם כוונות טובות אבל ללא הכשרה, אבל זה לא עזר. הבת שלי סיפרה לי שאחרי השיחה הן אמרו לילדים בצהרון שמי שלא משחק איתה לא יוצא לחצר. מיותר לציין שזה לא עזר.

    הבוקר היא לא רצתה ללכת לגן ובכתה שאין לה שם חברים. ניסיתי להזכיר לה פעמים שהגעתי לגן/לצהרון וראיתי אותה משחקת עם ילדים.

    בחודשים האחרונים אנחנו מנסים להפגיש אותה עם ילדים מהגן מחוץ לשעות הגן(מודה שמפאת עצלות/עייפות לא עשינו את זה בשנה שעברה כמעט), מזמינים חברים הביתה או שהיא הולכת אליהם ואז הם משחקים יפה מאוד, אבל אחר כך היא טוענת שבצהרון, בחצר, אותם הילדים לא משתפים אותה במשחק.

    זה שובר את הלב, ואין לי עוד רעיונות איך לעזור לה חוץ מלהזמין חברים ולשתף את הגננת. אמרתי לה שאם ילד מסויים לא רוצה לשחק איתה שתנסה לשאול ילד אחר אם הוא רוצה, שמי שלא רוצה לשחק איתה מפסיד. הבוקר הגננת אמרה שהיא מחפשת את חברת הילדות הגדולות יותר, שלפעמים משחקות איתה אבל לפעמים מעדיפות את בני גילן(בני 5.5-6)

    אודה לעצה.

    תשובה: בת 4.5 מתלוננת שאין לה חברים בגן
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 07/01/2025 12:36:42

    שלום לך.

    אני שומעת את דאגתך וראשית, חשוב לומר שנשמע שאת עושה צעדים נכונים וטובים בהם כדאי להמשיך- לבדוק שהגננת מתווכת ומסייעת היכן שצריך, ליצור חיבורים וחברויות בשעות אחה"צ וכד'.

    בו זמנית, חשוב לקחת בחשבון שלפעמים תהליכים מסוג זה לוקחים זמן, וחשוב שלא לשדר לביתך, באופן גלוי או סמוי, את הלחץ והדאגה אלא להיפך- לתת מקום לרגשותיה אך בו זמנית להעביר מסר של אמון

    בה וביכולותיה החברתיות, ובכך שלאט לאט יווצרו ויתחזקו הקשרים. חשוב לזכור שבגיל זה, היכולות החברתיות עדיין אינן מפותחות במלואן ויש ילדים שלוקח להם יותר זמן לבסס חברויות הנחוות כמספקות עבורם. 

    לצד כל האמור, ולאור העובדה שביתך עצמה מתלוננת על הקשיים, אפשר "ללכת על בטוח" ולנסות לקבל חוות דעת מקצועית נוספת מלבד זו של הגננת. אפשרות אחת היא להתייעץ עם הפסיכולוגית של הגן ולבדוק אם תוכל

    לבוא לתצפית על ביתך. אפשרות נוספת היא לפנות לאיש מקצוע המתמחה בעבודה עם ילדים בגיל הרך, ולהתייעץ עמו האם אכן יש צורך בעזרה מקצועית בשלב זה.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

אנאל מורי-הופמן

אנאל מורי-הופמן

רעננה
ורד קרה

ורד קרה

תל אביב - יפו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
מירי שטראוס טללים

מירי שטראוס טללים

תל אביב - יפו
מירב בועז

מירב בועז

חיפה
איריס לויט

איריס לויט

רעננה
גלית גלבוע

גלית גלבוע

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות