ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' מתמקד בחיזוק המיומנויות הנדרשות לילדים לקראת הכניסה למסגרת הלימודים. הטיפול מסייע לילדים במגוון היבטים, למשל בתפקוד המוטורי, הקוגניטיבי והחברתי, במטרה לאפשר להם השתלבות מהירה וקלה ככל הניתן, במסגרת החדשה.
ריפוי בעיסוק לקריאת כיתה א' – פרק חדש, אתגרים חדשים
כיתה א' מסמלת עבור ילדים רבים את תחילתו של פרק חדש בחייהם. הילדים מתמודדים עם אתגר משמעותי, במסגרתו עליהם ללמוד ידע רב ולהתרכז לאורך ימים ארוכים, וכל זאת תוך כדי שהם נכנסים לסביבה חברתית חדשה, הכוללת גם דמויות סמכות רבות ושונות. גם הפנאי של הילדים משתנה, ומשלב יותר ויותר שיעורי בית, המצריכים ריכוז ומשמעת גם מחוץ למסגרת הלימודית. בכדי שהילדים יוכלו להתמודד עם אתגרים אלו באופן אופטימלי, עליהם להגיע לרמת בשלות מסוימת מבחינה התפתחותית. כאשר יש חשד כי הילד טרם מוכן למסגרת בית הספר, מומלץ על אבחון, למשל אבחון דידקטי, במטרה למקד את סוג ומקור הקשיים עמם מתמודד הילד. ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' מאפשר להכין את הילדים למסגרת בית הספר, על ידי חיזוק כישורים וצמצום פערים התפתחותיים, על פי הצרכים הספציפיים של הילד.
ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' – הערכה וחיזוק של מגוון מיומנויות
ריפוי בעיסוק הנו תחום טיפולי-חינוכי-שיקומי, אשר מסייע לאנשים לתפקד באופן עצמאי ומספק בחיי היום יום. הטיפול רלוונטי במגוון רחב של מקרים. לדוגמא, קיים ריפוי בעיסוק לקשיי קשב וריכוז, ריפוי בעיסוק לאוטיסטים, ריפוי בעיסוק לאחר אירוע מוחי ועוד. ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' לרוב מתקיים לאחר שאדם מבוגר בסביבתו של הילד, למשל הורה או גננת, מזהה קושי כלשהו בתפקוד שלו. לדוגמא, קשיים גרפו מוטוריים (למשל קושי בכתיבה וציור), קשיים חברתיים, קשיים בוויסות הרגשי, קשיי ריכוז ועוד. בתחילתו של ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א', נבדק סט רחב של כישורים, במטרה להגדיר את המיומנויות בהן הילד זקוק לעזרה. לאחר מכן מותאמת תוכנית הכוללת תרגילים ומשימות, המתבצעים בעיקר בליוויו של מרפא בעיסוק. ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' לרוב משלב את ההורים, באם זאת במסגרת הטיפול או במסגרת הדרכת הורים, במטרה ללמד אותם כיצד לתמוך בילד ולעבוד עמו גם בסביבה הביתית.