ריפוי בעיסוק לנוער מקנה למתבגרים מיומנויות הנחוצות להם לצורך ביצוען של מגוון משימות בחיי היום יום. מטרת הטיפול לקדם כל מתבגר בתחומים בהם הוא זקוק לעזרה, ולהקנות לו כלים אשר יקלו על המעבר מילדות לבגרות.
ריפוי בעיסוק לנוער – תקופת גיל ההתבגרות
עבור מרבית בני הנוער, גיל ההתבגרות הנה תקופה משמעותית ביותר, אשר כוללת שינויים רבים. לדוגמא,מאפייני גיל ההתבגרות בתחום הפיזיולוגי כוללים שינויים גופניים במסגרתם מופיעים סממנים פיזיולוגיים של בגרות, בעוד שבתחום הקוגניטיבי חלה קפיצה באיכות החשיבה. במקביל לכך בני הנוער עסוקים בשנים אלו בתהליך משמעותי של גיבוש הזהות האישית, תהליך המערב צמצום במידת התלות בהורים ובבית המשפחה, לטובת חיפוש אחר כיוון אישי והתנהלות יותר עצמאית. ריפוי בעיסוק לנוער מבקש לסייע לבני נוער בשלב זה, במגוון משימות יום יומיות, כאשר במקביל עשויים להשתלב טיפולים נוספים, כגון פסיכותרפיה, או הדרכת הורים למתבגרים.
ריפוי בעיסוק לנוער – שכלול מיומנויות, בדרך לעצמאות
ריפוי בעיסוק הנו תחום טיפולי מאוד מגוון. כחלק מכך קיים למשל ריפוי בעיסוק לגיל הרך, ריפוי בעיסוק לליקויי למידה, ריפוי בעיסוק לאחר אירוע מוחי ועוד. מטרת הטיפול היא לקדם את הפרט בתחומים בהם הוא מתקשה, למען יוכל לתפקד באופן מספק ועצמאי בחיי היום יום, בתחום החברתי, הקוגניטיבי, הרגשי, המוטורי ועוד. ריפוי בעיסוק לנוער מתאים במקרים שונים, בייחוד כאשר המתבגרים מתמודדים עם קשיים נוספים, כגון הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם או פגיעה גופנית כלשהי. באפשרותו של ריפוי בעיסוק לנוער להתמקד במיומנויות בהן המתבגר זקוק לעזרה בהתאם לקשייו, ובנוסף להכין אותו לקראת חיים עצמאיים. לדוגמא, ריפוי בעיסוק לנוער יכול להתמקד בהכנה לעולם האקדמיה, בעזרת שכלולן של מיומנויות למידה, או להכין את המתבגר לקראת היציאה מבית ההורים, על ידי לימוד מיומנויות כגון בישול, כביסה וניהול הוצאות.
ביבליוגרפיה
Loukas, K.M. (2007) Occupational Therapy with Adolescents in School-Based Practice: A Qualitative Inquiry of Emergent Roles, Philosophy and Practice, Creighton University