מאז פרוץ המלחמה והמציאות המורכבת אשר נכפתה עלינו בשנה האחרונה, רובנו חיים ב"שגרת חירום". בתוך השגרה-לא-שגרה הזו, הספקנו גם לצאת לחופש גדול וגם הוא תיכף נגמר.
אבל בשגרה מעורערת שכזו לא תמיד ברור איך נעים בין תמיכה ועידוד הילדים לחזרה לשגרה לבין ההתמודדות המתמשכת עם פחד וחרדה מפני איומי החירום אשר צצים כמעט בכל יום מחדש.
הפסיכולוגית החינוכית רוני זליכוב לסרי הכינה בחודש נובמבר כתבה אשר לצערנו נותרה רלוונטית גם עכשיו, ובה היא מסבירה מדוע חשוב לחזור ללימודים גם במצבי דחק וחירום תוך שהיא מביאה טיפים לאיך לעשות את זה נכון!
ילדים רבים מתמודדים עם לקויות למידה שונות, כאשר לעיתים קרובות לסביבתם לוקח זמן להבין מה הוא הקושי עמו הם מתמודדים ואיך הוא משפיע על תפקודם בבית הספר. דיסלקציה היא מצב נוירולוגי המשפיע על היכולת לקרוא ולכתוב בצורה תקינה, לעבד את השפה הכתובה, להקליד ועוד.
כיצד מזהים דיסלקציה? מה גורם לה? וכיצד ניתן לטפל בהשפעותיה על חיי היום-יום? כל התשובות בכתבה!
חשבון ומתמטיקה הם לרוב מקצועות הלימוד הפחות חביבים, בלשון המעטה, בקרב תלמידי בית הספר. יחד עם זאת, לעיתים עולה חשד בקרב ההורה, המורה או התלמיד עצמו כי מאחורי ההישגים הנמוכים בתחום עומד קושי רחב יותר מאשר חוסר חיבה למקצוע.
אך איך נראית לקות הלמידה המכונה 'דיסקלקוליה'? מה הקשר בינה לבין הפרעות קשב וריכוז? וכיצד ניתן לעזור לילדים המתמודדים עמה?
אבחון פסיכולוגי הוא תהליך הערכה אשר נעשה במטרה להבין את מצבו של המאובחן בתחומים לימודיים, רגשיים, התפתחותיים וכדומה. הערכה זו מאפשרת למאובחן ולסביבתו להבין מהם קשייו וחוזקותיו של האדם בתחומים אלו ובכך לספק את ההמלצות לטיפול המתאים ביותר לצרכיו.
לפניכם מידע שימושי על אבחונים פסיכולוגים - אילו סוגי אבחונים קיימים? מה הוא האבחון הנדרש עבורכם או עבור ילדיכם? מי רשאי לקבוע כל אבחנה? והיכן ניתן לבצע אבחון?