צוות בטיפולנט
כתב עת מקצועי לפסיכותרפיה - גיליון 34/20
בגיליון של השבוע בחרנו להביא לכם טעימות ראשונות, פרקים לקריאה וגילויים מאחורי הקלעים של ספרים חדשים בעולם הפסיכותרפיה. בתוך כך, שילבנו מאמרים שהתפרסמו לאחרונה באתרנו לצד הרצאות מצולמות מן הפרויקט החדש של קמפוס רפסודה: "יוצרים כאן ועכשיו – שיחות על ספרים, אומנות וחברה". במסגרת פרויקט זה מתראיינים מטפלים וכותבים מובילים אשר משתפים את הצופים בתהליך היצירה שלהם ומתדיינים אודות נושאי עבודתם.
נפתח עם השיחה המרתקת שהתרחשה בין ד"ר שלמה מנדלוביץ' לבין ד"ר שרון זיו ביימן וד"ר ענר גוברין בעקבות ספרו החדש – מחשבות מחדר הטיפול: 101 דברים שלמדתי מטיפול על החיים. בראיון זה סיפר ד"ר מנדלוביץ' על מקורות ההשראה שהביאו אותו לכתיבת הספר, ושיתף בתהליך זיקוק התובנות אודות טיפול והמפגש האנושי שמתאפשר בתוכו, אותן הוא פורש בספר.
נמשיך עם מאמרו של ד"ר ענר גוברין המציג את הספר ספת התרבות: פסיכואנליזה במרחבי הספרות, השפה והחברה ומלווה בפרק לקריאה אשר נכתב על ידי ד"ר שלומית ידלין-גדות. הספר, בעריכת ד"ר גוברין, מבקש להציג את הפסיכואנליזה כנקודת השקה בין ספרות, חברה ופילוסופיה, ופרקה של ד"ר ידלין-גדות מתמקד בתהליכי טרנספורמציה של הפרט ושל החברה המתרחשים במדיום הגופני.
הרצאה מרתקת נוספת של קמפוס רפסודה הביאה את נצר דאי, ד"ר אילה דאי-גבאי ופרופ' אליעזר ויצטום לשוחח עם ד"ר ענר גוברין וד"ר שרון זיו ביימן על ספרם החדש – "חידת הדיסוציאציה". השיחה הציעה דיון מעמיק מנקודת מבט אבחונית וטיפולית אודות האבחנה מעוררת המחלוקת של הפרעת זיהוי דיסוציאטיבית או ריבוי אישיויות.
ספר חדש נוסף אשר יצא לאור והתפרסם באתרנו בשילוב פרק לקריאה הוא הספר הורים אמיצים: כיצד לייצר עוגן הורי יציב לילדים מול סחף של גירויים מתמשכים? מאת פרופ' חיים עומר. במסגרת המאמר מציג פרופ' עומר את פרק המבוא מן הספר ומתאר את האומץ כרכיב משמעותי בעבודה עם הורות, הן עבור המטפל והן עבור המטופל.
נסיים עם מאמרה של אילנה דיאמנט אשר מציג את הספר EMDR הפסיכותרפיה של המאה ה-21: תיאוריה, יישום, סיפורי טיפול ומלווה בפרק לקריאה מתוכו של יעלה לבבי. הספר מביא הסבר מפורט על שיטת ה-EMDR ומציג התערבויות בטכניקה זו במצבי חירום אזרחיים וצבאיים, בעבודה עם ילדים ומשפחות, במצבים רפואיים ושיקומיים ובטיפול בנפגעות ובנפגעי תקיפה מינית – נושא בו מתמקד הפרק לקריאה המצורף.