ההרצאה הנוכחית, ביקשה להתמקד בקשיבות ומיינדפולנס ככלי עבודה מרכזיים עם מטופלים בכלל ובהתערבות עם הורים במודל DBT בפרט. ד"ר כהן הסבירה כי הממד של מיינדפולנס והוויה לא שיפוטית, נוכחים במודל ה-DBT ממש מימיו הראשונים, אך החידוש המאוחר יותר הוא הציפייה שגם המטפל, ולא רק המטופל, יעשה בהם שימוש. מתוך תפיסת המיינדפולנס, שדוגלת בתשומת לב מודעת ולא שיפוטית לחוויה האישית, התפתח זרם ההורות הקשובה שעמד במרכז ההרצאה. ד"ר כהן הסבירה כיצד הימנעות משיפוטיות וקידום ולידציה בתקשורת בין אישית, למעשה מחזקות את תרגול המיינדפולנס ואת מידת המודעות העצמית שיש לאדם. בסיום ההרצאה נתנה ד"ר כהן מספר כללי אצבע להנחיית הורים ביצירת תקשורת ולידטיבית ומודעת עם ילדיהם. ביניהם הקשבה שקטה בטרם ייצור התגובה, התייחסות לתכנים המובאים ע" הילד מתוך קונטקסט רחב ולא ספציפי, יצירת נורמליזציה לחוויה עמה הילד מתמודד, לסכם בפרטים את מה שהבנו על מנת לוודא שהבנו נכון ולבסוף להגיב בפשטות ואותנטיות.