בהרצאתה תיארה ד"ר נעה טייך פייר מחקר מקיף אודות התמודדותם של אנשי חינוך וטיפול בבית הספר (מחנכי כיתות, מנהלי בית ספר, יועצים ופסיכולוגים) עם אירועי אובדנות בקרב תלמידים. בפרט, נבחנה נטייתם לפתח סימפטומים של אבל מורכב, דיכאון ו-PTSD נוכח אובדן תלמיד כתוצאה מהתאבדות, אך לעיתים גם צמיחה פוסט- טראומטית. ההתמודדות של כל אחת מהאוכלוסיות נבחנה באופן מעמיק, ונמצאה קשורה למשתנים כגון אינטליגנציה רגשית, תחושת מסוגלות עצמית ואסטרטגיות ההתמודדות.