במסגרת הרצאתה, הציגה אברג'יל דוגמה לאופן בו רעיון תיאורטי קורם עור וגידים והופך למחקר, וזאת דרך עבודת מחקר הדוקטורט שלה העוסקת בנושא של העברה נגדית. אברג'יל הסבירה כי התהליך המחקרי מתחיל בניסוח שאלת מחקר המבוססת על תחומי העניין של החוקר, ומשם עובר דרך סקירת הידע התיאורטי והמחקרי הקיים בתחום. לאחר שלבים אלו ניתן לגשת לתכנון המחקר, כלומר, בחירת כלי ההערכה בהם ייעשה שימוש במסגרתו, וכן בחירת המדדים המיועדים לבחינה בשלב ניתוח התוצאות. לאחר השלמת התכנון, ניתן לגשת אל שלב הביצוע בפועל של המחקר. שלב זה כולל למשל את הליך גיוס הנבדקים, הרצת הכלים המחקריים, ביצוע הניתוחים הסטטיסטיים של התוצאות שנאספו, ולבסוף, את ביצוע הדיון המקשר בין תוצאות אלו לשאלת המחקר והידע הקיים בשדה.