אודות:
English Follows
בעשרים שנה האחרונות אני עוסקת בטיפול באמנות מתוך אמונה בכוח של אמנות ובפסיכותרפיה. כל אחד נולד עם גרעין יצירתי, יכולת התפתחות ויכולת ריפוי עצמי. גם כאשר מגיעים לעולם עם קושי אורגני, או חווים משברי חיים, יש לנפש האדם יכולת לעבד, להתגבר, ולהתפתח. לעיתים אנו זקוקים לעזרה כדי להתחזק. קשר טיפולי עם מטפל באמנות המאפשר לתהליכים יצירתיים-טיפוליים להתרחש עוזר להתגבר על קשיים ולפתח חוסן.
עבורי טיפול באמנות היווה אוויר לנשימה בתקופות קשות, ועל כן הפכתי אתו למקצוע, במשך שנות עבודתי עם מגוון רחב של אוכלוסיות העברתי את אמונתי זו למטופלים רבים ועזרתי להם למצוא את הכוחות המרפאים בעצמם כדי להתמודד עם קשיים. לאורך השנים הייתה לי זכות להיות עדה למאות מטופלים אשר נתרמו מהתהליכים היצירתיים-טיפוליים שמתרחשים בחדר הטיפול באמנות.
מתוך אהבתי ואמונתי לתחום, אני מדריכה סטודנטים ומטפלים. בשמונה השנים האחרונות שימשתי כמנהלת הכשרה מעשית, רכזת פרקטיקום ומתאמת קלינית של התואר השני בטיפול באמנות במכללה האקדמית בית ברל ותרמתי להכשרתם של מאות סטודנטים לטיפול באמנות בישראל. כיום אני רכזת המטפלים במתי"א נתניה ואחראית על כ- 90 מטפלים בעיר.
על התהליך הטיפול:
בחדר הטיפולים שלי יש מגוון רחב של חומרים אשר מאפשרים ביטוי. לכל חומר יש את התכונות שלו ומאפשר תהליכי עבודה וחקירה שונים. מגוון החומרים מאפשר דרכי ביטוי שונות, והתהליך הנפשי שמתרחש משתקף בתהליך היצירתי. אני מזמינה את המטופל.ת לחקור את עצמו.ה באמצעות חומרים ולהביע תכנים נפשיים שעולים הן מהמודע והן מה-לא מודע. באמצעות קווים, כתמי צבע, צורות ודימויים (וכן באמצעות מיניאטורות בארגז החול) המטופל.ת מבטא.ת את עולמו.ה הפנימי. במהלך התהליך היצירתי- טיפולי אני מזמינה מטופלים לבטא את שעל נפשם, לעבד תכנים וקונפליקטים ולגלות את כוחותיהם. כאשר אלו מתרחשים ישנו שיפור בהתמודדות עם קשיים וסימפטומים נפשיים ופיזיים. לעיתים התהליך מלווה בשיח, ולעיתים מתרחש עם מעט מילים.
הטיפול מתאים הן למבוגרים והן לילדים. כאשר מדובר בטיפול בילדים, שיתוף פעולה עם ההורים הוא אחד הגורמים התורמים להצלחת הטיפול. לכן חלק בלתי נפרד מהטיפול בילדים ונוער הינו פגישות הורים בהן יכולים ההורים להשתתף בתהליך הטיפולי, לעשות חיבורים בין המתרחש בבית ובטיפול ולהתייעץ.
Art Therapist and Supervisor
Adults, Kids and Parental Guidance
Art Therapy, Sandplay Therapy, ADHD, ADD, Anxiety, Depression Speech and Language Disorders, Selective Mutism, Deaf and Hard of Hearing, Sensory Disabilities, Stuttering, Social anxiety, Emotional Regulation, Bed Wetting, Bereavement, Surrogacy and Fertility Treatments
About
For the past twenty years I have worked as an Art Therapist because of my strong belief in the healing power of Art Psychotherapy.
Each of us is born with a creative spark, an ability to develop and heal. Even if we are born with organic disabilities and disorders, or suffer from circumstantial breakdowns, we have the power to process, overcome and grow. A therapeutic relationship with an art therapist that enables a creative-therapeutic process to occur, can help gain resilience.
On a personal note, Art Therapy provided a safe haven for me through difficult times. Having experienced and felt its power, I chose to turn it into my profession. Throughout the years, I have worked with a variety of populations and have had the honor of seeing how Art Therapy has helped hundreds of clients.
In addition, because of my deep attachment and love for the profession, I have become a supervisor and train and supervise students and therapists. Furthermore, during the past eight years I was the Clinical Coordinator and Field Training Supervisor, of the MAAT program and Beit Berl Academic College, and contributed to the training of hundreds of Art Therapy students in Israel. Today I an am head of the Art Therapists in Matya Netanya and am in charge of about 90 therapists through the Ministry of Education.
About the Process:
My art therapy clinic offers a wide variety of materials, and each material has its own traits and allows for a different type of expression and self-discovery. During the therapy sessions the client and I witness the creative-mental-emotional process that is reflected in working with the art materials. While working with these materials, conscious and subconscious contents arise. Using lines, shapes, stains and images, (as well as figurines in the sandtray) I invite the client to express his/her inner world. During the creative-therapeutic process, the client expresses his/her thoughts, feelings and emotions, works through conflicts, and gains resilience. When this occurs mental and physical symptoms often improve. Verbal dialogue is sometimes used during the process, and sometimes the process occurs with little use of words.
● מטפלת באמנות כ- 20 שנה ומדריכת מטפלים וסטודנטים לטיפול באמנות.
● מטפלת ומדריכה מוכרת על ידי יה"ת
● בעלת ניסיון במגוון מסגרות ועם מגוון אכלוסיות כולל בריאות הנפש, משרד החינוך פנימיות וקליניקה פרטית.
● כיום רכזת המטפלים במתי"א נתניה. (מרכזת כ- 100 מטפלים בעיר דרך משרד החינוך ומדריכה)
● מנהלת הכשרה מעשית ורכזת הפרקטיקום של התואר השני בטיפול באמנות (MA.AT) במכללה האדמית בית ברל בשמונת השנים האחרונות.
● מטפלת באמנות ורכזת צוות טיפולי בבית ספר ניב לכבדי שמיעה וחרשים עם לקויות מורכבות בשנים האחרונות.
● סיימה לימודי פסיכותרפיה "גישות התפתחותיות לילדים ונוער" השייך לבית הספר לרפואה סאקלר באוניברסיטת תל אביב
● בעלת תואר שני בטיפול באמנות מאוניברסיטת לסלי.
● בעלת תעודת הוראה בחינוך מיוחד ותואר ראשון בחינוך מיוחד וספרות אנגלית מאוניברסיטת תל אביב.
Education and Training:
● Art Therapist and Supervisor with 20 years of experience with a wide variety of populations
● Accredited by YAHAT
● Currently acts as manager and supervisor of the expressive therapists in Matya Netanya (In charge of about 90 therapists who work through the Ministry of Education)
● Former Field Training Supervisor and Clinical Coordinator of the MA.AT program at Beit Berl Academic College
● Former supervisor of the Therapeutic Staff at the Niv School of the Deaf and Hard of Hearing
● Psychotherapy Studies at The Sackler School of Medicine, Tel Aviv University. 2011
● M.A in Expressive Therapies, Lesley University, 2005
● B.A in Special Education, English Literature, Tel Aviv University 2001