טיפול שיחתי בגישה פסיכודינמית במבוגרים ובבני נוער.
תפיסת עולמי המקצועית:
אנשים מגיעים לטיפול מתוך נסיבות חיים שונות. המרחב הטיפולי מאפשר לאדם לחיות באופן מלא יותר, מתוך עבודה של התבוננות משותפת ויצירת משמעות מחודשת להיבטים השונים בחייו. התהליך מושתת על יחסים שגלום בהם פוטנציאל לשינוי, תיקון וריפוי.
גישתי הטיפולית:
טיפול פסיכודינמי הינו תהליך האורך זמן ומצריך סבלנות ואמונה ביכולתו של קשר לרפא. הטיפול מתקיים במסגרת זמנים קבועה ובמקום קבוע, כפי שמוסכם מראש. העבודה הטיפולית תתרחש באופן שמותאם לצרכיו הייחודיים של האדם, התכנים שעולים במפגשים, ואופי הקשר הטיפולי המתפתח.
ניסיוני המקצועי כולל עבודה טיפולית במסגרות ציבוריות שונות עם אנשים במצבי משבר, טראומה או אירועי חיים משמעותיים אחרים.
PhD בעבודה סוציאלית, אוניברסיטת חיפה.
MA בעבודה סוציאלית, אוניברסיטת חיפה.
BA בפסיכולוגיה וחינוך, אוניברסיטת חיפה.
לימודי תעודה מתקדמים בפסיכותרפיה פסיכואנליטית ברוח החשיבה הויניקוטיאנית והעצמאית, מרכז ויניקוט בישראל.
לימודי פסיכותרפיה באוריינטציה פסיכואנליטית, אוניברסיטת חיפה.
לימודי EMDR שלב 1.
הכשרות בתחום הפוסט-טראומה בשלב האקוטי והממושך.
לימודי הדרכה אוניברסיטת חיפה.
כיום -
פסיכותרפיה והדרכה בקליניקה פרטית בקרית מוצקין.
מרצה במכללה האקדמית תל חי, ראש אשכול טראומה וחוסן בתואר שני בעבודה סוציאלית.
בעבר -
פסיכותרפיה במרפאה לבריאות הנפש בעכו.
עו"ס במרפאה לבריאות הנפש בכרמיאל.
עו"ס, מדריכה וראש צוות בשירות הסוציאלי מרכז רפואי רמב"ם.
Somer, E., Buchbinder, E., Peled Avram, M., & Ben-Yitzhack, Y. (2004). The stress and coping of Israeli emergency room social workers following terrorist attacks. Qualitative Health Research, 14, 1077-1093.
Gagin, R., Cohen, M., & Peled Avram, M. (2005). Family support and victim identification in mass casualty terrorist attacks: An integrative approach. International Journal of Emergency Mental Health, 7, 125-131.
Cohen, M., Gagin, R., & Peled Avram, M. (2006). Multiple terrorist attacks: Compassion fatigue in Israeli social workers. Traumatology, 12, 293-301.
Gagin, R., Cohen, M., Peled Avram, M., Unger-Arnov, Y., Adir, O., & Tessler A. (2007). An ongoing, multi-faceted program for victims of terror attacks and their families. International Journal of Emergency Mental Health, 9, 193-200.
Peled Avram, M. (2017). The role of relational-oriented supervision and personal and work-related factors in the development of vicarious traumatization. Clinical Social Work Journal, 45(1), 22–32.
Merhav, I., Lawental, M., & Peled Avram, M., (2018). Vicarious traumatization: Working with clients of probation services. The British Journal of Social Work, 48(8), 2215–2234.
Peled-Avram, M., Zrihan-Weitzman, A., Zilberberg, O., & Farchi, M. (2021). The lived experience of novice helpers as first responders in a shared war reality. Journal of Evidence-Based Social Work, 18(1), 85–100.
Segal, M. & Peled Avram, M. (2023). Ethical dilemmas in the fieldwork training of social work students. Ethics and Social Welfare.
Gur, A., Peled Avram, M., Itzchak, G., Megira, S., Reich, A., & Farchi, M. (2023). Perceived stress and secondary traumatization in social workers during Covid-19: The moderating effect of psychological capital and social work supervision. Journal of Social Work, 1-34.
Zrihan-Weitzman, A., Merhav, I., Farchi, M., & Peled-Avram, M. (2023). Resilience as mediator between two restriction stages of COVID-19 and mental distress. The International Journal of Community and Social Development.
פלד-אברם, מ, .בן-יצחק, י., גאגין, ר., זומר, א., ובוכבינדר, א. (2004). תגובות וצרכים רגשיים של עובדים סוציאליים לנוכח אירוע רב-נפגעים. חברה ורווחה, כ"ד, 181-200.
זומר, א., אור-חן, ק. ופלד-אברם, מ .(2005) .כשעמי נלחם במדינתי: חשיפה לטרור, מצוקה והתמודדות בקרב ערביי מדינת ישראל. בתוך: א. זומר וא. בלייך (עורכים), בריאות הנפש בצל הטרור: הניסיון הישראלי (עמ' 111-129). אוניברסיטת תל-אביב: הוצאת רמות.
פלד-אברם, מ., בן-יצחק, י., זומר, א. ובוכבינדר, א. (2005). תפקוד עובדים סוציאליים בהתערבות מוקדמת לאחר פיגוע טרור. בתוך: א. זומר וא. בלייך (עורכים), בריאות הנפש בצל הטרור: הניסיון הישראלי (עמ' 427-445). אוניברסיטת תל-אביב: הוצאת רמות.
גאגין, ר., כהן, מ. ופלד-אברם, מ.(2009) . תשישות קירבה וסיפוק מקצועי בקרב עובדות סוציאליות בבית חולים בעקבות מלחמת לבנון השנייה. חברה ורווחה, כ"ט, 199-219.
בעלת וותק רב בהדרכה פרטנית וקבוצתית, מדריכה אנשי מקצוע מתחום הטיפול הפרטני.