10.11.16
צוות בטיפולנט
במחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת Current Biology, נמצא כי כאשר אדם לומד דבר מה ומבצע ריצה בארבע השעות שלאחר הלמידה, הוא נוטה לזכור טוב יותר את המידע הנלמד מאשר אדם שלא רץ בשעות שלאחר הלמידה.
במחקר השתתפו שבעים ושניים נבדקים. כולם למדו מידע והיו צריכים להראות מה זכרו מהמידע יומיים לאחר הלמידה. עם זאת, חלק מהנבדקים רצו לאחר הלמידה וחלקם לא רצו לאחר הלמידה.
תוצאות המחקר הראו שנבדקים שרצו בארבע השעות שלאחר הלמידה, נטו לזכור את המידע טוב יותר בבדיקה שבוצעה להם, יומיים לאחר הלמידה.
החוקרים טרם יודעים להגיד מהו הגורם לתופעה זו.