02.05.16
צוות בטיפולנט
מחקר באוניברסיטת וושינגטון מדד את תחושת הערך העצמי של 235 ילדים בגילאי הגן על מנת לבחון האם ילדים בגילאים אלו הנם בעלי ערך עצמי חיובי.
במחקר הילדים קיבלו דגלונים בעלי סמלים שמעולם לא ראו לפני כן, כאשר הנסיינים הדגישו בפני הילדים איזה דגל שייך להם ואיזה דגל אינו שייך להם. לאחר מכן ביקשו מהילדים להצמיד מילות תואר, כגון "טוב", "יפה", "רע", "מצחיק", "כועס" ו"איכסה" לדגלונים. החוקרים מצאו שילדים בני חמש העניקו לדגלונים שלהם יותר מילות תואר חיוביות.
החוקרים הסיקו כי תחושת העצמי והערך העצמי של ילדים בגילאי חמש הינה מבוססת, והם מצליחים להכיל את תחושתם לגבי העצמי לחפצים שבבעלותם.