20.01.15
צוות בטיפולנט
כולנו מכירים את זה: אנחנו במהלך תקופת לימודים עמוסה באוניברסיטה או בעיצומו של יום עבודה עמוס, ועושים כל שביכולתנו כדי למקסם את ההספק שלנו, לדחוס עוד מטלות לסדר היום שלנו ולהימנע מ"בזבוז זמן" יקר. אך האם כאשר אנו עושים הכל כדי להספיק הכל אנחנו באמת מאפשרים לעצמנו להגיע לתוצאות הטובות ביותר?
מחקר שנערך באוניברסיטה בטקסס מצביע על כך שיתכן ויש דרך אחרת לשפר את ביצועינו.
במחקר השתתפו 35 בוגרים אשר התבקשו לזכור צמדי מילים. בין מטלות האבחון ניתן לנבדקים זמן מנוחה בו נאמר להם כי הם יכולים לחשוב על כל דבר שעולה בדעתם. סריקות מוחיות הצביעו על כך שנבדקים שנחו מנוחה מנטלית בין המטלות תפקדו טוב יותר מנבדקים אשר הועסקו במטלות אחרות במקום לנוח. כמו כן, נמצא שנבדקים אשר השתמשו בזמן המנוחה כדי להתבונן בעיני רום בדברים שלמדו קום לכן- תפקדו טוב יותר בהמשך המטלה ביחס לנבדקים אשר לא השתמשו בזמן המנוחה להתבוננות רפלקטיבית בחומר שלמדו.
במילים אחרות, תוצאות מחקר זה מרמזות על כך ששיטת ה"העמסה" אינה בהכרח השיטה האידיאלית לשיפור הביצוע שלנו במטלות שונות.