הטיפול הביבליותרפי מבוסס על תהליכי הדהוד של העולם הפנימי ועולם היחסים של המטופל באמצעות מפגש עם יצירה כתובה, מסופרת או נכתבת, כגון רומן, סיפור קצר, מיתוס, מעשייה, שירה, שיר מולחן, יומן, סרטי קולנוע וסרטים דוקומנטריים, סדרות טלוויזיה, סרטונים וטקסטים המתפרסמים במגוון פלטפורמות דיגיטליות, מרכיבים סיפוריים במשחקי מחשב ומציאות מדומה, כתיבה אישית, יצירה של סיפורים דיגיטליים ופודקסטים ועוד.
הספר מציג מבחר מאמרים של מיטב הכותבים בארץ, העוסקים בטיפול והדרכה באמצעות טקסט נקרא ונכתב. הכותבים מדגימים כיצד הטקסט הנקרא ו/או הנכתב משמש מצע להכלה של מרחבי הנפש הלא מודעים והמודעים, ולתהליכי עיבוד של היחסים הטיפוליים ויחסי הדרכה.
בספר שלושה שערים האוספים וממפים את כוחם הטרנספורמטיבי של הקריאה והכתיבה בתהליכים טיפוליים ובתהליכי הדרכה של מטפלים: (1) האיכויות הטיפוליות של הקריאה והכתיבה, מרחיב את התשתית התאורטית להבנת הפוטנציאל שמזמנים תהליכי קריאה וכתיבה במרחב טיפולי (2) יישומים ודרכי התערבות בטיפול באמצעות קריאה וכתיבה, המאופיינים בפתיחות למציאות אקטואלית של עולם המסכים וצריכה של טקסטים בערוצים דיגיטליים, מעוגנים בתאוריה וכוללים הדגמות ותיאורי מקרה.
(3) תרומתם של תהליכי קריאה וכתיבה לטיפול באוכלוסיות ייחודיות, כגון טיפול בילדים על הרצף האוטיסטי, מחשבות על טיפול בחברה הערבית, טיפול בהורות וטיפול דיאדי, טיפול בפגיעות מיניות ועבודה עם משפחות שכולות.
הספר מציע לכל קורא העוסק בתחום הטיפול, גם כזה שאינו ביבליותרפיסט, להיות החולם, המפרש והמחבר בין ההגות והפרקטיקה הביבליותרפית לבין שפתו המקצועית וניסיונו המקצועי, ולייצר דיאלוג מפרה בין שיטות הטיפול השונות.
ד"ר אורלי וקנין, ראשת התוכנית להכשרת מטפלים בביבליותרפיה בסמינר הקיבוצים. עוסקת בתחומי המחקר וההוראה בממשק שבין פסיכואנליזה לבין יצירה, תהליכי קריאה וכתיבה בטיפול והדרכה, חקר מקרה והתפתחות מקצוע הביבליותרפיה. מחקריה מתפרסמים בארץ ובעולם.
ד"ר שרית בר זקן, מרצה במכללת סמינר הקיבוצים, מטפלת ומדריכה בכירה באמצעות ביבליותרפיה, בוגרת תוכנית פוסט-דוקטורט במכון מופ"ת. עוסקת בתחומי המחקר וההוראה בטיפול באמצעות אומנויות מכוון רגישות תרבותית, טיפול והדרכה באמצעים יצירתיים ונרטיביים, בשילוב היבטים של קריאה וכתיבה. מחקריה מתפרסמים בארץ ובעולם.