בספר זה התגייסו יחד מטפלות באמצעות אמנויות ומדריכות מתוך מערכת החינוך, אשר מצאו פתרונות יצירתיים לדרכי עבודה בתוך המערכת. לספר ארבעה חלקים. החלק הראשון מציג את תמונת המצב העכשווית של טיפול באמצעות אמנויות בתוך מערכת החינוך בישראל. חלקו השני של הספר דן בהיבטים של הסטינג הייחודי של הטיפול באמצעות אמנויות במערכת החינוך. החלק השלישי עוסק במורכבותה של העבודה המערכתית המתקיימת כאשר טיפול נעשה בבית ספר, את חשיבותה, ופתרונות אפשריים להיבטים המתעוררים בדיון זה. חלקו הרביעי של הספר מתאר מודלים שונים שפותחו על יד מטפלות העובדות במערכת החינוך, כחלק מהתמודדותן עם מאפייני המערכת החינוכית. מטרתו של הספר היא להוסיף לרב-שיח המתקיים בתחום, מתוך ניסיון להשביח ולהעשיר את העבודה החשובה שעושות מטפלות באמצעות אמנויות בתוך מערכת החינוך.
תמי ירמיהו, ענת מרנין-שחם, זכיה מסארוה, יעל ברונו, הגר דורנאי, נאוה פריימן, ורד קינן, ענת איילון, איה גיא- ויסמן, רותי זילבר, אירית בליטי, מיכל אוליצור-זמל, יעל קלפוס, טל מן, חגי יואל, גלית שפירא, ד"ר ענת הלר, ד"ר עדנה ניסימוב-נחום, ד"ר מיקי עופר-ירום, פרופ' דבורה קורט, פרופ' עדינה שמיר, ד"ר יעל שרון, ענת ליבן, ד"ר אפרת רוגינסקי, סנדרה גולדמן, אסנת דביר, יעל הלחמי ותמר שדה-דור
ד"ר שרון שניר - מרצה בכירה וראש התוכנית לתואר שני בטיפול באמצעות אמנויות: טיפול באמנות, המכללה האקדמית תל-חי.
ד"ר דפנה רגב - מרצה בכירה במגמה לטיפול באמצעות אמנות וחברה במרכז מחקר ע"ש אמילי סגול בבית הספר לטיפול באמצעות אמנויות באוניברסיטת חיפה.
כל הזכויות שמורות למרכז המחקר לטיפול באמצעות אמנויות ע"ש אמילי סגול, אוניברסיטת חיפה. אין להעביר לאחר את הסיסמא של הספר האלקטרוני. אין להעתיק, לצלם, לשכפל את הספר בשלמותו או בחלקו, או לעשות בו כל שימוש אחר בלי לקבל אישור בכתב מהמרכז.