<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ימית ב - 20/01/2018 23:15:40

    אני בן אדם סגור עם עצמו, לא אוהבת לשתף ולדבר עם אחרים ברגשות שלי (או להתקשר בטלפון) אפילו לא להורים והמשפחה, כשאני לא מרגישה טוב (פיזית וגם נפשית) מעדיפה להשאר בחדר ולא לצאת וכך רוב הזמן אני בחדר למרות שאני לא בישנית אבל מעדיפה לא לספר דברים על עצמי ועל הרגשות שלי ואני כמעט ללא חברים בגלל הנושא הזה, חוששת מאוד להיות בדייטים ולספר על עצמי,מה אני אוהבת/לא אוהבת(שוזה מעקב את נושא הזוגיות בחיים שלי) אני מאוד אשמח לעזרתכם

    תשובה: פחד מחשיפות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 21/01/2018 08:50:12

    שלום ימית.
    נשמע שאת מזהה במדויק כיצד הנטיה להתכנסות פנימה, אל תוכך, באה על חשבון קשרים קרובים ואינטימיים עם האנשים ש"בחוץ". בדרך כלל, אנשים שנוהגים כך הם אנשים שניסיון העבר לימד אותם, באופן לא מודע, שההתכנסות פנימה עדיפה על פני קשר עם אחרים: לפעמים זו חוויה פנימית לפיה אין אפשרות לתקשורת רגשית של ממש, לפעמים חשש שחשיפה תביא לפגיעה וכן הלאה. באופן טבעי, תחושה זו מביא לנטייה של האדם להסתמך רק על עצמו (למשל לא להיעזר באחרים במצבים של כאב פיסי או נפשי) ולהימנע מקשרים ומצבים בהם יש "הזמנה" לאינטימיות, כמו דייטים וזוגיות. יש שתי דרכים מרכזיות להביא לשינוי. אחת היא לנסות לאתגר את עצמך ולתקשר יותר עם הסביבה. לפעמים שינוי מסוג זה מייצר חוויות חיוביות אשר בונות לאט לאט את האמון בסביבה ולכן גם מגבירות את היכולת לקשר. הבעיה, כמובן, היא שמאוד לא קל לערוך שינוי כל כך משמעותי כאשר התחושה הפנימית עדיין נוטה פנימה, להסתגרות. לכן, אפשרות התמודדות נוספת היא פנייה לטיפול פסיכולוגי. טיפול יכול לסייע במצב שאת מתארת הן דרך התבוננות פנימית והרחבת ההבנה של הגורמים להתכנסות, והן ביצירת קשר משמעותי בו אינטימיות וקרבה מתורגלות. השילוב בין שני אלמנטים אלו מביא במרבית המקרים לכך שיש יותר אמון באפשרות ליצירת קשר עם אנשים, כך שמתאפשרת היפתחות גם לסביבה (משפחה, דייטים וכד').
    גם פנייה לטיפול יכולה להיות מאתגרת עבור מי שמתקשה בחשיפה, אבל למטפל/ת יש כלים לסייע ולהקל על החרדה והקושי הכרוכים ביצירת הקשר.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדיאל איתן

עדיאל איתן

חולון
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
טלי עינבר גרוסמן

טלי עינבר גרוסמן

כפר סבא
מיכל שוטוב

מיכל שוטוב

חדרה
טל משולם

טל משולם

חיפה
יערה גרוס

יערה גרוס

תל אביב - יפו
ליאור קורן

ליאור קורן

בנימינה-גבעת עדה
מירב בועז

מירב בועז

חיפה