תפריט נגישות

תפיסה מערכתית ביצירת רצף חינוכי טיפולי online

מרצה:
ד"ר יוכי סימן טוב ורחל משה אברהם

במסגרת הרצאתן המשותפת מטעם היחידה להתמודדות במצבי חירום, משבר ואובדנות בשירות הפסיכולוגי-חינוכי במשרד החינוך, ביקשו ד"ר סימן טוב וגב' משה אברהם להציג כיצד ניתן לשמור גם בתקופת הקורונה על הרצף החינוכי-טיפולי שמשמש בשגרה למניעת אובדנות. ד"ר סימן טוב פתחה בסקירת מאפייני הלחץ האופייניים לימי הקורונה ובהצגת התערבויות היחידה במצבי אובדנות וחירום בתקופה הנוכחית. בהמשך לכך, ד"ר סימן טוב וגב' משה אברהם התייחסו שתיהן לעקרונות ולהנחות היסוד המצויים בבסיס התפיסה המקצועית של ההדרכה ביחידה, דוגמת חשיבות השימוש ביידע יישומי או התערבויות פרואקטיביות. לבסוף, גב' משה אברהם הציגה שתי תכניות חינוכיות מרכזיות למניעת אובדנות, "חוסן חינוך" ו-"בוחרים בחיים", וכיצד ניתן להנגיש אותן לתלמידים בתקופה הנוכחית.