במסגרת הרצאתה הציגה ד"ר שראל-מחלב את התפקיד הייחודי של אנשי החינוך במערך התמיכה הרחב המיועד למניעת אובדנות בקרב ילדים ונוער בישראל. ד"ר שראל-מחלב ביקשה להעביר שישה מסרים מרכזיים: (1) חשיבות הקשר בין אנשי חינוך ואנשי בריאות הנפש; (2) קיומם של משאבים מערכתיים מוגבלים מחזק את הצורך בהרחבת המענה הניתן בסביבה הטבעית של הילד; (3) יש צורך בתפיסה הוליסטית של מניעת אובדנות, כאורח חיים ולא רק כחלק מהתערבויות ממוקדת; (4) העיסוק המקצועי במניעת אובדנות צריך להתבצע מתוך בחירה ובהינתן תחושת מסוגלות וקיומה של קהילה מקצועית תומכת; (5) עבודה מיטיבה בין אנשי המקצוע השונים העוסקים בתחום עוזרת לחדד ולהגדיר את התפקיד הייחודי לכל אחד מהם; (6) נדרשת למידה והכשרה ייעודית בתחום לשם ניצול יעיל של המשאבים הקיימים וכדי להפחית שחיקה בקרב אנשי מקצוע.