רונית פלוטניק הביאה את הפרספקטיבה לפיה ההורים לילדים עם לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז לעתים בעצמם סובלים ממצבים אלו. הרצאתה ביקשה לענות על השאלה כיצד הדינמיקה המאותגרת המשותפת להורים ולילדים, במישור של התפקודים הניהוליים בפרט, מעצבת את הקשר ואת היכולת ההורית לסייע לילד בהתמודדותו עם קשיים. ביחס לכך הציעה פולטניק שבטיפול עם הורים יש לעבוד עם ההורות הפנימית, שהיא לעתים פגועה ומורכבת, ולא רק עם ההורות המתנהגת שניתן לזהות על פני השטח. פלוטניק הציגה את תפקידיהם הקריטיים של המבוגרים בחייו של הילד המתמודד עם ADHD, במתן 'נוכחות שומרת' ובהטמעת למידה חדשה.