יליד קליפורניה, ארה"ב. נשוי ואב לשניים.
מטפל במבוגרים, במתבגרים ובזוגות בפרקטיקה פרטית בכפר הס בזום ובטלפון. מלמד ומדריך פרטני וקבוצתי במסגרות פרטיות ומוסדיות ובמסלול ללימודים מתקדמים של התכנית לפסיכותרפיה, בביה"ס ללימודי המשך ברפואה, באוניברסיטת תל אביב.
גישה מקצועית:
כמטפל במגוון רחב של מטופלים בגילאים שונים ועם קשיים משתנים, אני משלב גישות טיפוליות מתוך אסכולות שונות ושואף להתאים את אופני ההתערבות לצרכיו של כל מטופל/ת. כמו כן, משך הטיפול משתנה ונע בין טיפולים קצרי טווח בנות מספר חודשים לטיפולים ארוכי טווח המתנהלים לאורך שנים.
כאשר המטופל זקוק לעבודה טיפולית עמוקה, אני שואב השראה מתוך הזרמים העצמאים, הנאו-ביונים וההתייחסותיים של המסורת הפסיכואנליטית ומטפל מתוך עמדה אינטר סובייקטיבית, המכירה בקשר הטיפולי כאמצעי המועיל ביותר. מוקד הקשב הינו בתכנים העולים מתוך הלא מודע והמופיעים בתהליכי חשיבה חלימתיים. תכנים אילו מלובנים במפגש הטיפולי באמצעות השתתפותם החווייתית והמתבוננת של המטפל והמטופל. השיח הפתוח והספונטאני שמתנהל במפגש מסייע להיכנס לתוך המרחב הפוטנציאלי שקרוב ללא מודע והוא משמש להמשגת תובנות אישיות במהלכו ובסופו של התהליך. לעומת זאת, השימוש בחשיבה הניתוחית, הממשיגה והפרשנית הינה לרוב שניונית עד שולית.
עם מטופלים מסוימים, הגישה הנבחרת הינה קצרת טווח ובעלת אופי ממוקד ומעשי, והיא משלבת בין למידה וחשיבה יצירתית לבין הנחיות לשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות. כאשר נדרשים כלים להתמודדות עם תבניות חשיבה ופעולה חזרתיות אני מאמן את המטופל במיומנויות כגון הפניית קשב רצוני, התבוננות חוקרת ולא מזוהה ושהות לא שיפוטית עם הקיים, השאובים מעולם המדיטציה והמיינדפולנס.
בטיפול הזוגי, אני משלב בין כלים השאובים מתוך גישות טיפוליות פרטניות לבין עבודה על מיומנויות תקשורת בין אישיות, פיתוח אמפתיה וחמלה אחד כלפי השני/ה והבנה של השונה והמשותף המבוסס על כבוד הדדי. משימות בונות קשר לאימון ותירגול ניתנות בין פגישה לפגישה.
1977-1993—לימודי תואר ראשון באוניברסיטת הומבולדט, קליפורניה, ובאוניברסיטת בר אילן (BSW), תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית באוניברסיטת בר אילן, הכשרה כמטפל הומניסטי בגישת ה-Re-evaluation Co-counseling, מסלול הכשרה בהנחיית קבוצות, תל"מ, רמת אביב, השתלמויות עומק בטיפול באומנות ובתנועה, בכלים פסיכודיאגנוסטיים ובפסיכותרפיה טרנס-פרסונאלית.
1993-2008 -- לימודי תעודה בתכנית לפסיכותרפיה, אוניברסיטת תל אביב, מוסמך קליני כמטפל זוגי בשיטת הRelationship Therapy Imago, בוגר המסלול ללימודים מתקדמים בפסיכותרפיה פסיכואנליטית התייחסותית, אוניברסיטת תל אביב.
2008-2022—בוגר השתלמויות עומק להכשרת מטפלים בפסיכותרפיה באוריינטציית התמקדות (FOT), מורים למיינדפולנס (MBSR), מנחים לתנועה אוטנטית, מורים ליוגה (740 שעות מוכרות Yoga Alliance.), טיפול בפוסט טראומה ובדיכאון עיקש במסגרת מחקר FDA, באמצעות חומרים משני תודעה.
פסיכותרפיה אינדיווידואלית במסגרות ציבוריות ופרטיות, טיפול זוגי, הדרכה מקצועית פרטנית וקבוצתית, הנחיית סדנאות במסגרות פרטיות ומוסדיות, ובכנסים מקצועיים, הוראת קורסים תיאורתיים במגוון נושאים קליניים ופסיכואנליטיים.
החל מ1987—טיפול פרטני במסגרות ציבוריות ופרטיות.
1992-2010-- הוראה והדרכה מקצועית לסטודנטים לטיפול בגוף-נפש ולטיפול הבעתי בין תחומי במכללות פרטיות. הוראת קורסים תיאורטיים וסמינרים קליניים במסלול 'גישות', התכנית לפסיכותרפיה, אונ' ת"א. הדרכה קבוצתית של צוותי עו"סים באגף השיקום, משרד הביטחון ובמרכז ההשתלמויות של צה"ל.
2010-היום: הדרכה פרטנית וקבוצתית במסלול הליבה של התכנית לפסיכותרפיה, אונ' ת"א. הנחיית סדנאות, קורסים וסמינרים קליניים בגישה פסיכודינמית חווייתית-תהליכית, בקבוצות פרטיות, במרכז יעוץ לאישה, בכנסים של האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה פסיכואנליטית התייחסותית, במסלול ללימודי המשך של התכנית לפסיכותרפיה, אונ' ת"א, ב'גל החדש', התכנית לפסיכותרפיה, המכללה הבין תחומית, הרצליה, בתכנית לפסיכותרפיה של מכללת צפת.
הדרכת סמינר קליני, במסלול 'ביון וויניקוט—פורצי דרך', המסלול ללימודים מתקדמים, התכנית לפסיכותרפיה, בביה"ס ללימודי המשך ברפואה, אונ' ת"א.
בהדרכה המקצועית הפרטנית והקבוצתית, אני מלמד את הגישה החווייתית-תהליכית בטיפול פסיכודינמי—עמדה טיפולית המתכווננת לתהליך הדינמי החי, המופיע דרך תקשורת של הלא מודע של המטופל, המודרך והמדריך, ללא שימוש בוורבטים ובהצגת מקרה מתוכנן ומוכן מראש. גישה זו הינה קרובת חוויה והיא תורמת להתפתחותן של מיומנויות טיפוליות סבילות של שהות, היות עם והינכחות (ע. אשל)--להיות עם ובו זמנית להיות עד לחומרים ההעברתיים הקשורים למטופל והמופיעים במודרך ובמדריך בזמן ההדרכה. בהדרכה קבוצתית בגישה הזו המשתתפים נכנסים יחד לתודעת חלימה המאופיינת בתהליכי חישה, רגש וחשיבה המגיחים לתוך התודעה ספונטאני: ללא תיכנון, מאמץ או כוונה מודעת. חשיבה זו הינה אסוציאטיבית ורנדומאלית ועל כן היא קרובה יותר למבנה, לצורה ולתוכן של הלא מודע מאשר החשיבה האנליטית, הניתוחית והרציונלית. המשתתפים 'חולמים' יחד את התכנים הלא מודעים המופיעים במפגש של המודרך עם מטופלו. חלימה ערה מסוג זה מאפשרת ליבון ועיבוד מודע ולא מודע (אגדן) של תכנים גולמיים ולא מעובדים של המטופל. היא מסייעת להשבת התנועה והמרחב הפוטנציאלי לאיזורים קפואים ותקועים בנפשו בהן איבד פרספקטיבה וחופש פעולה. במקביל המודרך חש.ה בתוכ.ה הקלה, תנועה והשבתם של חשיבה בהירה ושל חופש הפעולה הפנימית במפגש עם המטופל. בדרך כלל, שנוי זה מלווה אצל המודרך.ת בתובנות חדשות הנוגעות למטופל.ת, לקשר הטיפולי ולתכנים העברתיים בו בזמן שהוא מגלה דברים חדשים על עצמו כאדם וכמטפל.