מזה למעלה מ 30 שנה, אני נכנסת כמעט יום יום לחדר הטיפול, לפגוש ילד או ילדה. פעוט או פעוטה, ולעיתים גם תינוק או תינוקת.אני מטפלת במוסיקה ומטפלת דיאדית.
הטיפול במוסיקה הינו טיפול פסיכולוגי בו למוסיקה תפקיד מרכזי בתהליך. כולנו יודעים איזו השפעה רגשית יש למוסיקה עלינו.
בחדר הטיפול במוסיקה לא רק מאזינים למוסיקה. שירה ונגינה הן חלק בילתי נפרד מהפגישה. כלי הנגינה מפוזרים בחדר, בין שאר המשחקים, והילדים, ההורים ואני נגשים אליהם בחופשיות.
הקול האנושי-ראי לנפש- ידוע בסגולותיו המרפאות, הן כדרך לביטוי והן כדרך להשפיע על הנפש.כך גם השירה שלי במהלך הטיפול נועדה לאפשר לתהליכים רגשיים להתרחש: וויסות, ביטוי רגשות מציפים, חוויה אינטימית ועוד ועוד.
כאשר מדובר בילדים בגיל הרך, בשלבי טרום דיבור או עם קשיים ברכישת השפה, יש צורך בכלי ביטוי נוסף.
הכלי הזה הוא המוסיקה. אני מרבה לאלתר במהלך הפגישה.בשירה ובנגינה, ומשמשת מודל למטופלים, להשתמש במוסיקה לצורך ביטוי רגשות.
טיפול דיאדי, הוא טיפול משותף להורה וילד. זהו פורמט טיפולי שהולך ותופס מקום מרכזי בטיפול בגיל הרך.
אני מטפלת בקשר שבין ההורה לילד, לא בילד. ההבנה בבסיס הטיפול הדיאדי, היא ברורה. בשנים הראשונות לחיים, השפעת ההורים על התפתחות ילדם היא עצומה. הם המשאב החזק ביותר לשינוי לצורך גדילה.הם תמיד ירצו לראות את ילדם מתקדם, פורח , מסופק. אוהב.
הפגישות הדיאדיות מהוות מרחב בטוח בו יכול ההורה ללמוד להבין טוב יותר את ילדו, בזמן אמת. כאן ועכשיו. בזמן ההנאה ובזמן ההתפרצות או הבכי. אני שם כדי לאפשר לחוויות להתרחש.בפגישות הורים מעובדים תכנים שעלו בפגישה והקשרם בחיי היום יום.
אני עובדת עם מגוון הפרעות התפתחותיות. אבל האוכלוסיה עימה אני עובדת בעיקר הינה ילדים על הרצף האוטיסטי.
אחרי סיום לימודי עבדתי בכמה מוסדות לטיפול באוטיזם בגיל הרך.
שם רכשתי את ניסיוני גם בעבודת צוות.כשמדובר באוטיזם, עבודת הצוות היא קריטית.
כשאני פוגשת משפחה עם ילד על הרצף בגיל הרך, אנחנו מתחילים תמיד בטיפול דיאדי. איך לשחק יחד? איך ליצור הדדיות? איך להגיב לנוקשות מחשבתית? להתקפי זעם? איך להבין התרחקות? הדיפה? התעלמות? איך להגיב כדי לעודד התקרבות ןהנאה משותפת?
שאלות אלו מקבלות ביטוי כמעט בכל פגישה.
בגיל ביהס, עוברים בדכ לטיפול פרטני. ילדים על הרצף זקוקים לעזרה בביטוי רגשות וויסות ועיבוד שלהם. זה קורה בחדר הטיפול.
אני מאמינה גדולה ביכולת ההשפעה של טיפול רגשי על ילדים. זכיתי לראות ילדים גדלים במשך שנים. לומדים לבטא את תחושותיהם, לדבר כשהם מוצפים, מצליחים להפרד מהוריהם בשער הגן או ביהס, ולהנות מקשרים עם ילדים אחרים.
זה לא תהליך פשוט או קצר. אבל יש גמול גדול בצידו.
להורים, לילד ולי. השנים שעוברות רק מגדילות בתוכי את התשוקה והסקרנות.
עד היום, לפעמים, אני לא מבינה איך השינוי מתרחש. כמו קסם.
זהו קסם המפגש הטיפולי, אותו אני מרגישה יום יום כשאני נכנסת לקליניקה.
תואר ראשון במוסיקולוגיה וחינוך מיוחד.
תעודת מטפל במוסיקה סמינר דויד ילין.
טיפול דיאדי בגישת מרים בן אהרון בתחנת העמקים.
תעודת מדריכה בכירה מוסמכת מטעם יהת
מטפלת במוסיקה מאז 1991.
מעונות וגנים לילדים עם הפרעות התפתחותיות מורכבות.
מרכז לטיפול פסיכולוגי לילדים, עירית בת ים.
מרכז קשתות לילדים על הרצף האוטיסטי. בגיל הרך ובגיל ביס.
בי"ח רמבם בחיפה, המחלקה הפסיכיאטרית לגיל הרך.
מטפלת בקליניקה פרטית בילדים עם הפרעות מורכבות, בכל בגילאים.
תחומי התמחות
אוטיזם, חרדה חברתית, קשיים בוויסות, סרבנות בבית ובמסגרת, חרדת פרידה, בעיות בגמילה מטיטול.
בנוסף לעבודתי כמטפלת, אני מדריכה מטפלים ומטפלות בעמותת"אותי" ובעמותת"נועם"
חברה ביה"ת
מדריכה מטפלות ומטפלים בעמותת "אותי" ובעמותת "נועם"