שמי סמי גבאי, בן 37, נשוי ואב לשניים.
כבר מגיל צעיר הרגשתי שהעיסוק בחינוך וטיפול בנוער וצעירים הוא ייעוד עבורי ואני עוסק בתחום קרוב ל-16 שנים. בתקופה זו למדתי שלא משנה כמה המצב קשה, בכל נער מפעמים הרצון להצליח, להשתלב בחברה ולהיתפס באור חיובי על ידי הסובבים אותו - שלושה דברים שניתן להניע באמצעותם תהליך משמעותי של שינוי. לשם כך חשוב לספק לנער מסגרת מקבלת, בטוחה ולא שופטת מחד, אך כזו שמרסנת אותו, מציבה לו גבול ושמורת עליו מאידך.
את העיסוק בתחום התחלתי בשירותי הצבאי (בחובה ובקבע) במהלכו ביצעתי מגוון תפקידי חינוך, פיקוד והדרכה במערך המקא"ם (מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות) אשר שילב בשורות צה"ל חיילים בעלי קשיי הסתגלות חריפים. בין היתר שימשתי קצין מיון שאבחן, העריך ושיבץ חיילים אלו; קצין מקא"ם שליווה את החיילים המתקשים לאורך שירותם הסדיר; ובתפקידי האחרון בצבא שימשתי כמדריך הראשי בבסיס הטירונות חוות השומר - תפקיד במסגרתו זכיתי לנהל את המערך המקצועי של הטירונות כולה.
לאורך שירותי הצבאי השלמתי שני תארים בקרימינולוגיה ועם שחרורי מצה"ל למדתי לתעודת הוראה בחינוך מיוחד והשתלבתי כמורה ומחנך בבית ספר להפרעות התנהגות, שם מילאתי מגוון תפקידי ניהול, ריכוז והדרכה.
כמו כן, שימשתי במשך שנתיים מדריך לעיצוב התנהגות מטעם המתי"א (מרכז לשירותי חינוך מיוחד) ברמלה ורכז נוער בסיכון בגן יבנה.
לפני כשנתיים חשתי בשל לפנות לסקטור הפרטי ופתחתי את "שביל משותף - אימון ייעוץ והוראה לנוער וצעירים" - תכנית טיפול בנוער וצעירים המתמודדים עם קשיים רגשיים ותפקודיים, אותה אני מיישם הן בקליניקה שלי והן בסביבתו הטבעית של הפונה - זאת על פי הצרכים העולים במפגשי ההיכרות הראשוניים עמו.
כמו כן אני מדריך ג'ודו מוסמך מטעם מכון וינגייט ומשתמש בג'ודו ככלי להעצמה רגשית ותפקודית - בין אם בסטינג קבוצתי ובין אם במפגשים אחד על אחד.
אני מאמין שלכל נער וצעיר מגיעה הזדמנות אמיתית לשינוי, תיקון והעצמה אשר יאפשרו לו להשתלב בצורה הטובה ביותר בחברה.
אם אתם מכירים נער וצעירים המעוניינים בכך, אשמח להיות שם עבורם.
תואר שני בקרימינולוגיה חברתית-שיקומית, אוניברסיטת בר-אילן.
תואר ראשון בקרימינולוגיה וסוציולוגיה, אוניברסיטת בר-אילן.
תעודת הוראה בחינוך מיוחד, מסלול רב-גילאי, מכללת אחווה לחינוך.
מדריך ג'ודו מוסמך מטעם מכון וינגייט.
קרימינולוג שיקומי (MA), מורה מוסמך לחינוך מיוחד.
בעברי מדריך עיצוב התנהגות במשרד החינוך.
בעל ניסיון של 16 שנים עם נוער מאתגר במסגרות פורמליות וא-פורמליות: צה"ל, משרד החינוך, רשויות מקומיות, עלם ועוד.
מספק חוות דעת וסיכומי טיפול לבתי משפט במידה והמטופל מצוי בהליך פלילי.
מדריך ג'ודו מוסמך המשלב ג'ודו ככלי להעצמה רגשית ותפקודית.
חבר באגודת הקרימינולוגים החברתיים-שיקומיים.
עריכה תוכן של הספר:
עבירות ועונשים - על תורת הענישה והשיקום, מניעת פשע ואכיפת חוק.
שלמה גיורא שוהם, גבריאל שביט, גבריאל קאבאליון ותומר עינת. (2009).
הוצאת "אח".
ענת אשד - קרימינולוגית קלינית