מניסיוני האישי הפסיכותרפיה מטפלת ברגשות, בבדידות, ביחסים בין-אישיים ובכאב הנפשי.
באופן כללי אפשר להגיד שמטרת הטיפול היא הפחתה בסבל או בבעיות הפסיכולוגיות.
מטרה זו נעה החל מן הניסיון להקל על סימפטומים כמו, פחד ממעליות או טיסות, כאבים שונים, לחצים מתחים וחרדות, למשל, וכלה בהכשרה להסתגלות חברתית, תחושת אושר והגשמת הייחודיות העצמית.
יש טיפול סימפטומטי שיתרכז בסימפטומים ויש טיפול בונה. שמטרותיו שינוי באישיות ובעמדות כלפי העצמי והאחרים. בטיפול הסימפטומטי ראיתי הצלחות מרשימות והפחתה ניכרת בסימפטומים בתקופות זמן קצרות תוך שימוש בשיטות טיפול התנהגותיות, טכניקות של הרפיה ודמיון מודרך.
הטיפול הבונה מבוסס יותר על הבנת האישיות והמניעים הלא מודעים והוא כרוך בדרך כלל בתהליך רגשי ממושך.
בעלת ניסיון של למעלה מ-40 שנים בהוראה ובטיפול במגוון רחב של בעיות נפשיות.
משלבת לפי הצורך טיפול אישי,זוגי, משפחתי וקבוצתי בשיטות שונות כמו, פסיכותרפיה, שיחות, טיפול באמנות, הרפיה ודמיון מודרך.
2005-2006 מנהלת השתלמות בפסיכודיאגנוסטיקה לפסיכולוגים, עליית הנוער, המנהל לחינוך התיישבותי, האגף לשירותים פסיכוסוציאליים ורפואיים, משרד החינוך, מדינת ישראל.
2004-2010 מדריכה בפסיכודיאגנוסטיקה פסיכולוגים מומחים בתהליך הסמכה להדרכה, מכון גרין לפסיכולוגיה מתקדמת, תל-אביב.
1992 ואילך בעלת קליניקה פרטית לטיפול אינדיבידואלי וקבוצתי ולפסיכודיאגנוסטיקה.
מנחה סדנאות לאנשי מקצוע ולקהל הרחב בארץ ובחו"ל, כנסי פסיכולוגים, האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה, המרכז לבריאות "גני מעלות" , כנס בינלאומי לטיפול בסכיזופרניה - לונדון, סמינר אונסקו לחינוך בין תרבותי בהכשרת מורים- בית הספר לחינוך בית ברל. מדריכה ומלמדת בחוג לפסיכותרפיה בביה"ס ללימודי המשך ברפואה, אוניברסיטת ת"א.
1995-2000 עורכת – כתב העת הישראלי לטיפול קבוצתי "מקבץ".
1993-1998 הוראה של טיפול באמנות (ציור ופיסול) בפרויקט ישראל של מכון האומנויות, לסלי קולג', ארה"ב.
1990-1992 מדריכה ראשית בפסיכודיאגנוסטיקה ובפסיכותראפיה של צוות הפסיכולוגים, ביה"ח הפסיכיאטרי "אברבנאל", בת-ים.
1988-1990 פסיכולוגית ראשית של ביה"ח הפסיכיאטרי "אברבנאל", בת-ים.
1986-1988 פסיכולוגית אחראית על המגזר האישפוזי, ביה"ח הפסיכיאטרי "אברבנאל", בת-ים
1981-1986 פסיכולוגית קלינית בכירה במרכז לבריאות הנפש של קופ"ח ברמת-חן.
עבודה שכללה הדרכה בפסיכודיאגנוסטיקה ובפסיכותרפיה והדרכת מדריכים בנושא: הדרכה בשני תחומים באופן אינדיבידואלי וקבוצתי.ריכוז של פראקטיקום הסטונטים M.A קליני, אוניברסיטת ת"א.
1. "א. פרום: פסיכואנליזה ודת".(על התיאוריה הפסיכואנליטית של אריך פרום). "הארץ" 11.12.64.
2. "אריך נוימן ועולם המעמקים" . "הארץ" 12.11.65.
3. "משבר האדם המודרני בעיני אריך נוימן". "הארץ" 8.7.66.
4. "שילוב גישות בקבוצות פרקטיקום". מקבץ,40,1,2,1995-33.
5. "המרפא הפרוותי" (על ספרו של אברהם שליו)."הארץ"2.10.96.
6. "טיפול נפשי – מהו?" בצוותא (בטאון עמותת ח.ס.ן) 2001, 4, 9-12.
7. "הטיפול הפסיכולוגי הסימפטומטי – הרפיה ודמיון מודרך".בצוותא (בטאון עמותת ח.ס.ן), 2001, 5, 8-7.
Raz A., Kreitler H. & Kreitker S.: Actual behavior, role playing behavior and paper and pencil behavior. In H.Kreitler and S.Kreitler, Cognitive Orientation and Behavior. New York: Spring, p. 260-261
Raz A.: Cognitive structure changes with psychotherapy in neurosis. The British Journal of Medical Psychology, 1986,59,341-350.
Raz A.: The symbolic meaning of progressive relaxation.
Hypnosis 1997,1,2,33-40
Moss, E & Raz, A. The ones left behind: a siblings` bereavement group.
Group Analysis,2001,34(3),395-407