עוסקת בפסיכוטרפיה דינמית ומשלבת בה גישות טיפוליות שונות שמערבות את החשיבה וגם את הגוף. לאורך השנים צברתי ניסיון בקשת רחבה של גילאים, מהילדות המוקדמת ועד לגילאים מבוגרים מאוד; וגם במגוון של קשיים: יצירת קשר עם אחרים, השתלבות במקומות עבודה, חיי זוגיות ומשפחה, הורות לילדים צעירים ומבוגרים, התמודדות עם מצבי חרדה והתנהגויות אלימות. כן יש לי ניסיון רחב באבחון ובטיפול של ליקויי למידה וקשיי קשב וההשלכות של יצירת קשרים ועל בניית קריירה.
כיום, ומאז 1993 בפרקטיקה פרטית, עובדת בקליניקה פרטית בירושלים ובתל-אביב.
לאורך השנים צברתי ניסיון שהולך ומתרחב לתחומים, לגילאים ולמצבים נוספים. בקליניקה הפרטית עוסקת בפסיכוטרפיה של צעירים (גם צעירים מאוד) ומבוגרים (גם מבוגרים מאוד). מטפלת בפרטים, בזוגות ובמשפחות שמתקשים להתמודד בדרך שמספקת אותם, בארועי החיים ובמשימות שהיו רוצים לקדם.
מקורות הקשיים מגוונים ורבים, וכל אחד, כל אחת, כל זוג וכל צוות מוזמן לחקור את המכשולים שלו/שלה/ שלהם. במהלך השנים והעבודה מצאתי קשיים רגשיים, ויחד עמם צברתי ניסיון באבחון ובטיפול של ליקויי למידה, קשיי חשיבה, וקשיים בתחום הקשב והריכוז של צעירים, מבוגרים ומשפחותיהם. . מעניין אותי מאוד לנסות ולהבין את הקשר בין כל התחומים האלה.
בתחום החברתי מצאתי אנשים שהתקשו ליצור קשרים עם אחרים וגם התמחיתי בהתמודדות עם התנהגויות אלימות של פרטים ושל מוסדות שתורמים לאלימות של קבוצות בחברה. בין התהליכים הפוגעניים מצאתי, יחד עם אחרים, שהרבה אנשים מרגישים צורך להתמודד עם התחושה שהשתקה משטלתת ומכסה עליהם.
מחוץ לקליניקה, עובדת בייעוץ לארגונים, במיוחד ארגונים שמציעים שרותים בתחום החינוך, הבריאות והחברה. השתתפתי בצוות היועצים של סדנאות על פי המודל של טוויסטוק בישראל ובאנגליה, ונהלתי סדנאות במודל זה עבור דוברי ספרדית לקראת קליטת זרם עולים רחב. במקביל חקרתי יחד עם עמיתים את ההתנהלות של נהגים וקיימנו סדנה עבור נהגים לגבי ההתנהגות שלהם על הכביש.
1957 מורה מוסמכת, בית המדרש למורים עבריים של הקהילה של בואנוס איירס,
ארגנטינה
ב- 1962, בגיל צעיר יחסית, סיימתי תואר שני (MA) בפסיכולוגיה, בארגנטינה ב-
Univerisdad Nacional del Litoral, Rosario, Argentina
בסוף אותה שנה, 1962, עליתי ארצה.
ב- 1967 סיימתי את ההכשרה בפסיכולוגיה קלינית במסגרת הסתדרות הפסיכולוגים בישראל (מס' חבר 256) והתקבלתי לחטיבה הקלינית. ב-1972 סיימתי את ההתמחות בפסיכולוגיה חינוכית והתקבלתי לחטיבה החינוכית.
ב- 1998 סיימתי את התכנית "לייעוץ ופיתוח ארגוני מנקודת מבט של הפסיכואנליזה ושל תאורית המערכות הפתוחות" המשותף למרכז פרויד באוניברסיטה העברית ולאפק
ב- 2016 סיימתי ההכשרה ב- אמון מתקדם Advanced coaching אצל Prof. Simon Western באנגליהץ
בתחום הפסיכולוגיה החינוכית והקלינית
2013 סיום ההכרשה ב- Somatic Experiencing
1987-1994 לימודים בתאוריה והקליניקה הפסיכואנליטית של ג'ק לאקן
1976 לימודי קונסולטציה לבריאות הנפש, פרופ' ג'רלד קפלן
1975 לימודי פסיכוטרפיה פסיכואנלית עם ילדים, דר' רבקה גרינברג
1973 לימודי פסיכוטרפיה פסיכואליטית עם מבוגרים, במיוחד ביון, דר' לאון גרינברג
1972-1975 לימודי טיפול משפחתי, הגב' כתרית רון
1969-1971 לימודי טיפול התנהגותי, דר' יואל גולדברג, פרופ' דב פרידלנדר
2016 הכשרה באמון מתקדם Advanced Coaching, Prof. Simon Western, UK 2000 הכשרה בייעוץ לסדנאות התנסותיות training program
Tavistock Institute UK
בפנקס הפסיכולוגים: פסיכולוג 27-936, פסיכולוגית חינוכית בכירה מדריכה 27-371
1984-1993 נהלתי את השרות הפסיכולוגי חינוכי של עירית ירושלים
1967-1984 עבודה בשרות הפסיכולוגי חינוכי של עיריית ירושלים
1964-1967 מתמחה בפסיכולוגיה קלינית המרפאה לפסיכיאטריה של הילד ע"ש לסקר,
. בה.מ. הדסה והתחנה לטיפול בילד ובנוער, כיום ע"ש א. אילן
1960-1962 מתמחה בפסיכולוגיה קלינית במרפאה ובבי"ח בבואנוס איירסם
תשנ"ה - תשע"ו מכון שכטר ללימודי היהדות, ירושלים. מרצה בתכנית MA בנושאי משפחה, קהילה, אלימות, תהליכים ראשוניים; תהליכים ארגוניים.
תשנ"ט - תש"ס סמינר וסדנה התנסותית עבור פסיכולוגים להתמודדות עם אלימות, במיוחד בבתי הספר
תשנ"ד - תשנ"ט מנחה ומדריכה בתכנית להקניית מיומנויות הנחייה בינאישית (supervision) עבור רכזים בחברה הישראלית למתנ"סים
1987 – 1997 ביה"ס לחינוך והמחלקה לפסיכולוגיה, האוניברסיטה העברית, מורה בתכנית MA בפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד בנושאים קשורים לפסיכולוגיה ארגונית של בתי-ספר והנחיית קבוצות טיפוליות לילדים
1984 – 1988 הנחיית השתלמויות עבוד פסיכולוגים בכירים בשרותים פסיכולוגים-חינוכיים
Silberman, S. & Metzer S. (2017) The Role of the Jewish People in the Western
World. OPUS UK, Annual Conference
מצר ש., זילברמן ס. ופלט אריה (2017) האם גם השתקה היא צורה של תקשורת,
מקבץ, כרך 21, גיליון 2
Silberman S. and Plat A. (2013) Anxiety and Violence in Schools: coping and
not coping in O'Loughlin M. (ed) The uses of Psychoanalisis working with
children emotional lives. New York: Jason Aronson
פלט א. וזילברמן ס. (2006) היועץ הארגוני בפני האלימות המבנית בעולם
העבודה בן זמננו. קו אפק, 7
Silberman S. et al. (2004) “Fantasy and Role on the Road”. Paper presented at the Annual OPUS conference
זילברמן ס. (2004) "דימיון ותפקיד בחיים על הכביש". קו אפק 5
Silberman S. & Plat A. (2002) Coping with Hidden Institutional and
Community Violence. Paper presented at the Annual OPUS Conference,
London
לסט א. וזילברמן ס. (עורכים) (1996) סוגיות בפסיכולוגיה של בית-הספר:
שיקולים ויישומים. ירושלים: מאגנס
זילברמן ס. ולוי ר. (1996) תרמות אפשריות של הראייה הארגונית של ב"ס
להבנת תופעת האלימות בתוכו. בלסט א. וזילברמן ס. כנ"ל
לוי ר. וזילברמן ס. (1996) הכשרת פסיכולוגים חינוכיים להתערבות במצבי לחץ.
בלסט א. וזילברמן ס. כנ"ל
Silberman S. (1996) Some reflections on the discourse of the teacher and its
Relationship to violence in the School. Colloquium with foreign authors:
The New York Psychoanalytic Institute, New York.
Silberman S. (1995) What is it that we prevent? On Violence in the Schools.
Paper presented at the WFMH Conference, Dublin
Silberman S. & Levy R. (1994) School based crises interventions in times of
Conflict and War. Paper presented at the Confernce on Conflict and Mental
Health, Belfast.
זילברמן ס. (תש"נ) הערות להערכות לקליטת ילדי עולים בבית-הספר. בפרבר י.
(עורכת) ילדים עולים: מעברים והסתגלות בבית-הספר. ירולשים משרד החינך
Last U. & Silberman S. (1989) Burning out and drifting away amongst school
Psychologists: are there antidotes? School Psychology International, 10,
37-46.
אוסטרוייל ז., כהן א., ואחרים (1989) הנחיית קבוצות מורים בנושאי בריאות נפש.
ירושלים: מאגנס
אוסטרוייל ז. וזילברמן ס. (1976) עיצוב התנהגות של כיתה שלמה בעזרת כלכלת
אסימונים ב"הטיפול ההתנהגותי במוסד החינוכי". ירושלים: משרד החינוך
ה.פ.י. הסתדרות הפסיכולוגים בישראל (256), חברה בחטיבה הקלינית ובחטיבה החינוכית
אפק האגודה הישראלית ללימוד תהליכים קבוצתיים וארגוניים
OPUS UK הארגון הבריטי לקידום ההבנה של התהליכים בחברה
מוסמכת להדרכת מטפלים בפנקס הפסיכולוגים