מגפת הקורונה הממושכת, אירועי השבעה באוקטובר, המלחמה אשר פרצה בעקבותיהם והלחצים המאפיינים את חיי היומיום במאה ה-21 מעוררים אצל בני נוער וצעירים רבים מצבי משבר המובילים לנסיגה תפקודית וחברתית.
נסיגה זו באה לידי ביטוי באופנים שונים: הסתגרות בחדרים, היצמדות למסכים, ניתוק חברתי, הימנעות מפעילות במסגרות כמו לימודים, צבא או עבודה, צריכה של קנאביס או חומרים אחרים ועוד.
פעמים רבות ההתנתקות וההימנעות מלוות בחוסר נכונות לקבל טיפול, כך שצעירים אלו אינם מוכרים למערכת הבריאות הציבורית ומצבם ממשיך להתדרדר, לעיתים עד לפתולוגיה של ממש בתחום בריאות הנפש המצריכה אשפוז פסיכיאטרי.
נהוג לומר שכאשר אחד מבני המשפחה חווה משבר - המשפחה כולה במשבר. לצד הצעירים הללו ניצבים חסרי אונים ההורים ושאר בני המשפחה אשר עוברים טלטלה של ממש.
מצבים אלו מחייבים מתן מענה דינאמי וגמיש יותר, בשילוב המשפחה, באמצעות Reaching out.
"הקול שבפנים" נוסד בשנת 2019 ע"י אוריה מויאל, מרפא בעיסוק ויזם בתחום בריאות הנפש. בשנת 2024 התמזג "הקול שבפנים" עם חברת שרן רפואה עד הבית, מבין החברות הגדולות והוותיקות בישראל בתחום הרפואה הביתית.
מדובר בשירות פרטי המבוסס על מודל No One Left Behind, במסגרתו ניתן טיפול ביתי מערכתי לצעירים בגילאי 12-35 החווים משבר נפשי המאופיין בהימנעות והסתגרות, ולבני משפחתם.
מתן כלים להתמודדות עם מצבי משבר, שיפור הדינמיקה המשפחתית, שיקום מערכות היחסים במשפחה ומחוצה לה, חיזוק הסמכות ההורית, מניעת המשך ההתדרדרות ושיפור במצב הנפשי והתפקודי של הצעיר/ה על מנת "להוציאם מהחדר" ולאפשר להם לקבל בהמשך, במידת הצורך, טיפול נפשי במסגרת הסל.
צברנו ניסיון של אלפי ביקורי בית לצורך טיפול במשברים נפשיים במצבים של:
• דיכאון וחרדה
• פוסט טראומה
• אישיות גבולית
• סכיזופרניה
• הפרעה טורדנית כפייתית
• מצבי התנגדות
ועוד
הצוות המטפל מגיע לסביבת החיים הטבעית של המטופל ומשפחתו – הבית.
השירות כולל פגישת היכרות ראשונית (אינטייק), במהלכה נקבעת תוכנית הטיפול ונבחרים אנשי הטיפול המתאימים. בהמשך מתקיימים מפגשים שבועיים, לרוב בבית המטופל. את המשפחה והצעיר/ה מלווים מנהל/ת טיפול קבועים הזמינים להם דיגיטלית גם בין הפגישות.
יודגש כי שירות "הקול שבפנים" מאפשר להתחיל את ההתערבות המשפחתית גם אם בשלב הראשון הצעיר/ה אינם משתפים פעולה ולרתום אותם אט אט לטיפול.
מעבר לכך, שירות זה מאפשר פעמים רבות מתן תמיכה וכלים להתמודדות המשפחה בשלב בו הצעיר/ה הם בעלי אבחנה כבר נמצאים בטיפול במסגרת הסל או ממתינים לטיפול סל בקופה (המתנה שכידוע עלולה להיות ממושכת).
השירות כולל מתן סיוע במיצוי זכויות, שילוב מותאם בקהילה וביצוע אינטגרציה בין כלל הגורמים הרלוונטים לטיפול.