עולם הטיפול זרם בעורקיי הסקרנות האנושית שלי מגיל צעיר. במקביל גם עולם היצירה הכתובה משך אותי מאוד ואני עד היום כותב במקביל לעבודתי כמטפל. אני מאמין שלמילים וסמנטיקה יש כוח ואפקט שיכולים לא רק להרגיע אלא גם לרפא. המילים הם הבחירה שלנו כיצד להתבטא, להגדיר ולהתייחס.
כשכיוונתי להתמקצעות בתואר שני, גיליתי את התחום שמחבר בין העולמות- טיפול באמצעות אומנויות. אומנויות היא מילה רחבה לכלים מגוונים(כתיבה וקריאה, ציור ויצירה, תנועה וריקוד, משחקי קופסא בצעצועים, דרמה והבעות פנים).
בעבודה הטיפולית, עם ילדים ומבוגרים, אני משלב שיחה ומשחק, יצירת קשר מבוסס ויצירה, העמקה באמצעות קלפים וטקסטים מעצימים ורלוונטים, צחוק ושירה לצד הנחיות כתיבה. הכלים מעולם האומנויות הרבה פעמים מאפשרים פתח שמתרחב לעולם פנימי של חרדות, קשיים והתלבטויות לצד מיומנויות, חוסן ונטיית חשיבה, כולם הם חלק מההתמודדות הנפשית.
התואר הראשון שלי ב'פסיכולוגיה' הוא מטעם באונ' בן גוריון, סיימתי בשנת 2013.
התואר השני ב'טיפול באמצעות אומנויות' וההסמכה ללטיפול(סטאז' מקצועי) מטעם "סמינר הקיבוצים", סיימתי בשנת 2020.
ההסמכה ל'הדרכת הורים בגישה ההיקשרותית' מטעם בית הספר הפרטי 'חזרה ללב ההורות' של רותי דראל, השלמתי את הלימודים והסטאז' בשנת 2021.
ההסמכה לייעוץ בקשיי הרדמה ושינה היא מטעם 'המרכז הרב מקצועי לשינה בגיל הרך, השלמתי את הסטאז' ב2021.
בנוסף, במהלך השנים למדתי במגוון רחב של קורסים וסדנאות כתיבה על מנת להרחיב ולהעמיק בידע, היצירתיות והאפקט המרפא שיש בתהליכי כתיבה וקריאה- 'מנשר-בית ספר לאומנויות', 'סדנאות הבית'
הוכשרתי בהשתלמות מקצועית לידע בקריאה ופיענוח של הבעות פנים ושפת גוף.
התמודדות נפשית באה לידי ביטוי בהמון צורות- פיזית, קוגנטיבית ורגשית.
בזמן הלימודים, 2018-2021 עבדתי במעון לאוכלוסייה מיוחדת מטעם 'בית אקשטיין', שם גם חנכתי וטיפלתי באנשים מבוגרים עם קשיים נפשיים, רגשיים וקוגנטיביים בתפקודים שכליים שונים, שמתמודדים בנוסף לקשייהם המוטוריים והשכליים עם בדידות, אובדן וצימצום יכולות עצמאיות.
כשסיימתי את ההסמכה לטיפול המשכתי את העבודה במעון בכובע של מטפל רגשי ומנחה קבוצה טיפולית. הקבוצה מבוססת על עולם האומנויות על מנת להעשיר ולאפשר לדיירים פתח לעולם מרפא, מעצים תחושת מסוגלות, חשיבה ודימיון.
מסיום ההסמכה לטיפול אני עובד בעמותת 'אותי', עמותה המתמתחה בעבודה טיפולית עם ילדים ואנשים המאובחנים על הרצף האוטיסטי. הקושי הדומיננטי באבחנה זו הוא היעדר/עיכוב בהתפתחות הערוץ הרגשי האנושי- היכולת לחוש ולהפעיל אמפתיה וחמלה כלפי הסביבה החברתית. במסגרת העמותה אני פוגש ילדים בגני תקשורת בתפקודים שונים ומדריך את הוריהם. העבודה עם ההורים מתחילה משלב קבלת ועיבוד האיבחון, הרחבת הידע לגבי קשת האוטיזם, ההתמודדות הרציפה ברמה היומ-יומית ומשקעיהם הרגשיים(חששות, ניבוי שלילי, אשמה, תיסכול, אובדן 'הילד המושלם', קינאת אחים וכו'). העבודה עם הילדים היא רציפה לכל אורך השנה וכוללת התאמה לשלב ההתפתחותי(שלא תמיד תואם לגיל הכרונולוגי), ליכולות הויסות החושי והרגשי(סף תיסכול גבוה ונמוך), התפתחות המיומנויות החברתיות ולעיכובים בהתפתחות השפתית והמוטורית(אצל הרבה ילדים על הרצף יש העיכוב הם גם בתחומים האלו).
במרכז הטיפולי 'תמורות' אני עובד ארבע שנים. אני פוגש שם ילדים ובני נוער בטווח גילאים רחב(גן, יסודי, חטיבה ותיכון) שמתמודדים עם מגוון רחב של מיומנויות חברתיות לא בשלות, יכולות ויסות שזקוקות לעיבוד וחיזוק, קשר קשה ומרוחק מההורים וקושי לקבל סמכות, חשד לאבחנות קשב וריכוז/על הרצף/התנהגותיות, תחושות אובדנות, דיכאון, ודיכדוך.
בנוסף, הרבה בני נוער מתמודדים עם המורכבות בשילוב החברתי לצד שמירה על גרעין אותנטי ומעצים, מאבק בדימויי גוף, שאלות הקשורות לזהות מינית ומגדרית, נטייה מינית, קשיים בהגדרת העצמאות וצמיחת האישיות הבוגרת והנפרדת מההורים. במסגרת הטיפולים אני גם נמצא בקשר עם דמויות חשובות ומשמעותיות מסביבתו המשפחתית, החינוכית והטיפולית(אם יש) של הילד ונמצא בקשר של הדרכת הורים בהתאם לצורך, ליכולות ולשאיפות המיקוד של ההורים.
חבר באירגון יה"ת - האגודה הרשמית בארץ למטפלים ומטפלות באמצעות אומנויות.
אני מודרך ארבע שנים אצל ד"ר נאוה לוטן, מומחית בחקר אוטיזם, ומכוון להמשיך בהדרכה המקצועית והרחבה שאני מקבל ממנה.
במקביל אני מודרך אצל רוני עמית, פסיכולוגית קלינית מומחית, גם ארבע שנים.