תפריט נגישות

פרסום תוכן באתר בטיפולנט - הנחיות לכתיבת מאמר

בלעדיות ברשת

פרסום של תוכן באתר בטיפולנט מחייב בלעדיות ברשת. לפיכך, מאמר או כתבה אשר מתפרסמים באתר בטיפולנט אינם יכולים להתפרסם לאחר מכן במקומות אחרים ברחבי האינטרנט (גם לא כקובץ ) ואין אפשרות להגיש לפרסום תוכן אשר פורסם בעבר בפלטפורמה מקוונת אחרת ללא הסרתו.

במידה וברצונכם לפרסם באתר בטיפולנט תוכן אשר התפרסם בעבר בכתב עת מודפס בלבד, ללא עותקים קיימים ברשת, עליכם להציג הסכמה מפורשת לפרסום מגורם רלוונטי ומוסמך מכתב העת בו התפרסם התוכן במקור.

שימו לב, אנו מבקשים שלא להגיש טקסטים לפרסום באתר בטיפולנט במקביל להגשתם לפלטפורמות נוספות או כתבי עת מקצועיים אחרים.

סוגי תוכן

• כתבות לקהל הרחב: מגזין בטיפולנט כולל כתבות קצרות לקהל הרחב הממוקדות בנושאים שונים מעולם הטיפול ובריאות הנפש אשר מוצגים בצורה ידידותית ובהירה לקוראים להם אין ידע טיפולי קודם. כתבות אלו נכתבות בשפה ברורה ונגישה, מציגות ידע יישומי והדרכה לחיי היום-יום ומציעות פסיכו-אדיוקציה הכוללת מידע אמין, עדכני ואחראי לטובת הגולשים המחפשים עזרה או תשובות לגבי בריאות הנפש באינטרנט. 

• מאמרים לקהל המקצועי: מדור המאמרים לקהילה המקצועית כולל טקסטים בעלי תזה מרכזית המוצגת מתוך התבוננות תיאורטית-מחקרית בספרות מקצועית עדכנית, מודלים טיפוליים רלוונטיים, תיאורי מקרה ו/או רפלקציה אישית של הכותב. בסגנון הכתיבה מומלץ לזכור כי הקהל המקצועי באתר בטיפולנט מורכב ממגוון אנשי מקצוע המגיעים מסקטורים שונים והתמחויות שונות בתחום הטיפול. על כן, מומלץ להסביר ולהבהיר מונחים מקצועיים ולהעניק להן תימוכין תאורטיים כאשר יש בכך צורך.

• ספרים: מדור הספרים כולל פרקים לקריאה מתוך ספרים מקצועיים, סקירות ספרים ומידע אודות אפשרויות רכישה של ספרים שונים. פרסום פרק מתוך ספר מחייב הצגת אישור בכתב מן ההוצאה לאור של הספר.

• סקירת כנסים ימי עיון: מדור סקירות כנסים וימי עיון כולל סיקורים אשר נכתבים לאחר תיאום מראש עם צוות האתר ותחת הנחיות כתיבה ספציפיות אשר מועברות מראש לסוקר/ת. אם ברצונכם לכתוב סקירה של יום עיון, יש ליצור עמנו קשר מבעוד מועד על מנת לקבל הנחיות לכתיבה.

הנחיות ודרישות

1. אורך 

• כתבות לקהל הרחב ינועו בין 500-1000 מילים 

• מאמרים לקהל המקצועי ינועו בין 1500-5500 מילים

2. אזכור מקורות ביבליוגרפיים 

• כתבות לקהל הרחב אינן כוללות הפניה למקורות אקדמיים בגוף הטקסט אך ניתן ומומלץ לצרף רשימת מקורות רלוונטיים בסוף הכתבה

• מאמרים לקהל המקצועי יכללו הפניה למקורות אקדמיים בגוף הטקסט לצד רשימת מקורות מלאה בסוף המאמר בהתאם לכללי APA  עדכניים

3. פורמט ועיצוב

• שליחת מאמר בקובץ word 

• גופן David 12 או  Ariel 11

• מרווח בין שורות של שורה וחצי

• יש לכלול פסקת תקציר מקצועי על הכותב/ים בסוף הטקסט

• מומלץ לחלק את הטקסט באמצעות כותרות משנה 

• הגשת מאמרים על ידי המחברים בלבד במשלוח לכתובת מייל: [email protected]

4. המלצת מבנה למאמר מקצועי

• המאמר יוגש בצירוף תקציר באורך פסקה הכולל את התזה המרכזית של המאמר.

• המאמר יכלול פרק מבוא אשר יתאר את התזה המרכזית של המאמר, מטרתו, המתודה המחקרית/ כלים בהם נעשה שימוש, והמבנה של הטקסט.

• גוף הטקסט של המאמר יכלול הצגה של בסיס תאורטי ו/או קליני לטענות הכותב/ים אשר יתמכו בתזה המרכזית של המאמר. זאת, מתוך התבוננות תיאורטית-מחקרית בספרות מקצועית עדכנית, מודלים טיפוליים רלוונטיים, תיאורי מקרה ורפלקציה אישית של הכותב. 

• המאמר יכלול פרק סיכום אשר יציע התדיינות בתזה המרכזית של הטקסט כפי שעלתה במאמר לצד מגבלות וביקורת.

5. דוגמאות קליניות

• על פי תקנון האתר במידה ובתוכן מסוים מופיעה דוגמה קלינית על הכותב/ים לאשר את פרסומה עם המטופל/ת. מומלץ להזכיר מפורשות במאמר קבלת אישור זו.

• מומלץ להשמיט מדוגמאות קליניות פרטים שאינם הכרחיים להבנת המסר העיקרי של הכותב/ים.

• בכל אזכור דוגמה קלינית יש לערוך הסוואת פרטים משמעותית בהתאם לכללי האתיקה המקובלים, תוך ציון מפורש וגלוי לקורא כי הסוואה זו נעשתה. נזכיר כי לכל תוכן אינטרנטי ניתן להגיע בקלות באמצעות חיפוש ברשת ולכן אנו מעניקים משנה חשיבות לשמירה על חיסיון.

• מומלץ להעדיף שימוש באילוסטרציות במקום שימוש בחומרים קליניים גולמיים (לדוג' אילוסטרציה של יצירת אמנות של מטופל על פני צילום היצירה המקורית).

• יש להימנע מניתוח של דוגמאות הנוגעות לאנשים פרטיים אשר מקורן בפרסומים עיתונאיים או אחרים ואינן תוצר של מפגש קליני-מקצועי.

תהליך הפרסום באתר

החל מחודש נובמבר 2023 צוות התוכן שלנו נעזר בתהליך של סקירת עמיתים אנונימית בשלב קליטת וסינון החומרים המוגשים לפרסום. סבב אחד של סקירת עמיתים לוקח לרוב בין שלושה שבועות לחודש ימים. עם זאת, בתקופות עמוסות יותר של המערכת, ייתכן תהליך ארוך יותר – היבט אשר יודגש בפני הכותב/ים במידת הצורך.

בהתאם להתרשמות הסוקרים, צוות המערכת שלנו שוקל את התאמת התוכן המוגש לפרסום באתר ומחזיר לכותב/ת אחת מתוך כמה תשובות: (1) קבלת הטקסט להתחלת תהליך עריכה; (2) בקשה להתאמה של הטקסט ועבודה נוספת לפני התחלת עריכה; (3) דחייה עקב חוסר התאמה לפלטפורמה של בטיפולנט. במידה והתקבלה בקשה לעבודה נוספת לפני עריכה, יש להגיש גרסה מתקדמת של הטקסט לאחר תיקונים לסבב נוסף של סקירת עמיתים.

לאחר קבלת הטקסט לפרסום, הוא עובר לתהליך עריכה בשיטת "פינג-פונג" בין העורך/ת לכותב/ים. העורך/ת מבצע/ת הגהה לשונית ועריכה סגנונית לטקסט בהתאם לדגשי הפרסום באתר ומחזיר/ה אותו לכותב/ים בצירוף הערות עבודה. הכותב/ים עובד/ים על ההערות ומחזיר/ים לעורך/ת את הגרסה העדכנית של הטקסט, וחוזר חלילה. במידה וישנן השגות, שאלות או מחשבות נוספות, אנחנו מתייעצים עליהן יחד, ולרוב התהליך לוקח 2-3 סבבי עריכה עד לפרסום הסופי. רק לאחר קבלת אישור סופי מן הכותב/ים הטקסט יתפרסם ויהפוך זמין לקריאה לכלל הקוראים באתר.

חשוב לנו לציין כי הצוות שלנו משתדל להעניק ליווי מקצועי ויסודי לכל תוכן המוגש לפרסום באתרנו. לכן, יש לקחת בחשבון כי תהליך הפרסום בכללותו עשוי לקחת זמן בהתאם לעומס במערכת וכתלות בקצב העבודה המשותפת עם הכותב/ים.