אני מדריך ומטפל קוגניטיבי התנהגותי בשיטתו של פרופ' דייויד ברנס, TEAM CBT, ומטפל ומדריך הורים בשיטת אייכה אשר פותחה על ידי ד"ר איתן לבוב. שתי השיטות האלה סייעו לי מאוד הן במובן האישי והן במובן המקצועי, ואני מאמין שהן עשויות גם לסייע לך.
אם את/אתה/אתם מחפשים סיוע, טיפול וייעוץ במגוון סוגיות אישיות כמו חרדה, דיכאון, התמכרויות, בעיות דחיינות ויחסים בין אישיים (כולל זוגיות והדרכת הורים) אשמח מאוד אם תפנה/תפני אלי לבירור חינמי קצר לברר האם סגנון הייעוץ והטיפול שלי יוכל להתאים לך.
פרופסור חבר, מינוי מל"ג, 2009
ד"ר לחינוך, JTS
תואר שני בחינוך, תואר שני בייעוץ חינוכי, תואר שני טיפולי עם התמחות בהתמכרויות. מטפל קוגניטיבי התנהגותי (לימודים במכון פסגות והאוניברסיטה הפתוחה) לימודי תעודה בטיפול בשיטת אייכה (הדרכת הורים). מאמן לבעלי ADHD
שלשה עשורים של ניסיון עם מגוון אוכלוסיות: נוער בסיכון, משפחות עם קשיים שונים בהורות ובקשר בכלל, התמכרויות, טיפול במשברים אישיים שונים, סיוע בקבלת החלטות במצבי חיים שונים.
משמש כראש התכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי במכללה האקדמית רמת גן
Bar Shalom, Y. The Usage of Vipassana as a Psychosocial Tool. (2018) The international Journal of Religion and Spirituality in Society. 8, (3), 33-42.
Bar Shalom, Y, Grebelsky, T, Alayan, F. (2018). Intercultural encounters as a ‘Mind Body’ experience: a case study in Jerusalem. Intercultural education.
Grebelsky, T, Bar Shalom, Y, Bar Shalom, A. (2015) Dilemmas in School Counseling: The case of Two Jerusalem Schools. The International Journal of Learner Diversity and Identities. 22, (4), 17-22.
Bar Shalom, Y, Heimman, R. (2014) Changing Reality through Education: Reflections on the global aspects of the 6th International Conference on Teacher Education. in Pia Maria Rabensteiner (ed) Internationalization in Higher Education
Bar Shalom, Y, (2014) Seeing the Child: An Assessment of a Psycho-social Teacher Training Approach. The International Journal of Pedagogy and Curriculum. 20 (1) 9-22.
Cohen, E, Bar Shalom, Y. (2010) Making it real – Teachable moments in Jewish Education: An informal approach in a Reform summer camp. Religious Education, 105 (1), 26-44.
Bar Shalom, Y, Diab, K, Rousseau, A. (2008) Sowing the seeds of change: Educating for diversity in the Context of Teacher Training at an Academic College of Education in Jerusalem Intercultural Education. Intercultural Education 19 (1), 1-14.
Bar Shalom, Y, Shechet, N. (2008) Rhetorical Analysis Techniques Empowering In-Service Teachers in the Context of Teacher-Training. Teaching Education. 19 ( 3), 211-221.
Bar Shalom, Y, Daas, R, Bekerman, Z. (2008) Where have all the Palestinians gone?. The International Journal of Critical Pedagogy, 1(2),172-185
Glaser, Y, Bar Shalom, Y, (2008) On the Social and Existential Meaning of Jewish Mysticism today . Journal for the study of Religions and Ideologies 7(19), 43-58.
Schwartz, S, Bar Shalom, Y, Ascher, T. (2008) Learning Through the Traditional Tale: An Holistic Approach to Work with Groups and Individuals International Journal of the Humanities, 6(6), 107-114.
Diab, K, Bar Shalom, Y. (2007) Dancing between Integration and Exclusion: Arab Students and Staff attitudes at a teachers college. International Journal of Diversity in Organizations, Communities and Nations. 7(4),147-156.
Bar Shalom, Y, Bloch, E, Glaser, Y. (2007) Educators As Social Entrepreneurs: A Different Approach to Teacher Training. International Journal of Learning. 14(7), 115-162.
Mor, F, Bar Shalom, Y. (2007) The Psychosocial Approach: A Case Study in School Intervention and in Teacher Training. The international Journal for interdisciplinary social sciences. 2(2), 1-10.
Bar Shalom,Y, Diab, K, Rousseau, A. (2007) The Inclusive-operational Model: An Eclectic approach for diversity training., International Journal of Diversity in Organizations, Communities and Nations. 7(1), 117-126.
Bar Shalom,Y, Y, Glaser, Y. (2007) Jewish Pastoral Counseling: a window of opportunity for Israeli Academia. Journal for the Study of Religions and Ideologies. 16, 21-29.
Bar Shalom, Y, Krumer Navo, M. (2007) The usage of Qualitative Methods as means to Empower Disadvantaged Groups: The example of the Kedma School in Jerusalem, The international Journal of interdisciplinary social sciences. 2(1), 237-244
Cohen, E, Bar Shalom,Y, (2006) Jewish Youth in Texas: Toward a Multi Methodological Approach to Minority Identity Religious Education. 101)1( ,40-59.
Articles in Edited books
Bar Shalom, Y. Ascher-Shai, T. (2011) Innovations in Secular Educaton in Israel. Lisa Grant , Hellena Miller and Alex Pompson (eds) The International Handbook of Jewish Education. New York: Springer
Kopelowitz, E, Bar Shalom, Y. (2004) What Type of Consensus is Required to Train Educators on an Ambiguous Topic? The Case of 'Jewish Peoplehood Education' in Israel," in Ami Bouganim and Miriam Ben Peretz (eds.). Education and Training Jerusalem: Jewish Agency Publications.
Bar Shalom, Y. (2003) Knowledge for Building Action; Myth-Building for Building Ethos, in David Zisenwine, (editor) Studies in Jewish Identity and Community. School of Education: Tel Aviv University.
Bar Shalom, Y. (2002) A mifgash in the context of the Israel experience. In Burton Cohen and Adina Ophek (eds) Essays in Education and Judaism in Honor of Joseph S. Lukinsky . New York: JTS Press
Articles in Hebrew
קצין, א, בר שלום, י (2015). מדיטציית הקשיבות בבית הספר: לא לעילית בלבד. החינוך וסביבו, ל"ז.
בר שלום, י. (2012) הזדמנות לגעת בנשגב. בתוך ישיעיהו תדמור ועמיר פריימן (עורכים) חינוך מהות ורוח. תל אביב: הוצאת כליל.
בר שלום, י. (2011) מחשבות על המחקר האתנוגראפי. שבילי מחקר 17
אהרונוסן, ח, בר שלום, י. (2010) לפרש זאת אחרת: על יישום גישת העצמי והגישה ההתייחסותית לפענוח מצבים רגשיים. דפי יוזמה, 6.
בר שלום, י. (2010) ביקורת על ספרה של טליה בירקאן: מסעותיי בעץ החיים.. עיונים בחינוך
אהרונוסן, ח, בר שלום, י. (2010) כיצד יכולות גישת העצמי והגישה ההתייחסותית בפסיכואנאליזה לתרום להבנה של יחסי מורה ותלמיד. מעגלי נפש, 4.
דיין, ', בר שלום, י' (2009) "אני כל כולי סיפורים" – על הסיפור ככלי בעבותדן של מרצות במכללה אקדמית להכשרת מורים. במעגלי החינוך. 22. 161-180.
דיאב, בר שלום ורוסו (2008) הרחבת המפגש והלמידה בין בני תרבויות שונות בחברה הישראלית: חקר מקרה במסגרת הכשרת מורים במכללה אקדמית לחינוך, במכללה 21. 211-251.
בר שלום, י. בלוך, א, פרץ, ר. (2007) "יזמות חינוכית חברתית כמודולה חדשה ללמידה" בתוך גיליון מיוחד של במכללה (19) לזכרו של פרופ' צבי לם, פרופ' אהרן שי (עורך) עינת גוברמן, (עורכת אורחת).
היימן, ר, בר שלום, י. (2005). שילוב מחקר איכותני ומחקר פעולה בהכשרת מורים במכללה לחינוך ע"ש דוד ילין" נכתב יחד עם רויטל היימן, בתוך שי ובורשטיין (עורכים) ספר איתי זמרן. המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין. (גיליון מיוחד של במכללה 16-17)
בר שלום, י, היימן, ר (2003). "בית הספר ביאליק: לב חם בתוך העיר":. מפגש לעבודה חינוכית סוציאלית. 18
בר שלום, י, מעפיל, מ. (2002). על שיתוף פעולה בין מורה לספרן. דפי יוזמה, 1
בר שלום, י. (2001) על זהות יהודית ריאקטיבית במכללה 13
בר שלום, י, מושכל-עצמון, ס. (2000) טיפ"ה בי"ם – תכנית חדשנית לטיפוח פרחי הוראה. דפים, 30
בר שלום, י. (2000) על סובייקטיבות במחקר אתנוגרפי. במכללה 12
בר שלום, י. (1999). מפגשים – על מודולת המפגש בין נוער יהודי מחו"ל לבין נוער יהודי ישראלי" בתוך שי ובר-שלום (עורכים) המחקר האיכותני בחקר החינוך , גיליון מיוחד של "במכללה" (מספר 11)
(מאמרים שפיטים בתוך ספרים (עברית
בר שלום, י. (2012) הזדמנות לגעת בנשגב. בתוך ישיעיהו תדמור ועמיר פריימן (עורכים) חינוך מהות ורוח. תל אביב: הוצאת כליל
בר שלום, ' . (2007). תכנית גוונים: פיתוח מרכזים חינוכיים בנושא העם היהודי בימינו במכללות לחינוך – אורנים, לוינסקי, אחווה-הרצוג בתוך דוד זיסנווין (עורך) חידשים והתחדשות בחינוך היהודי. תל אביב: הוצאת אוניברסיטת תל אביב
קרומר נבו, מ, בר שלום, י. (2004). המחקר האיכותני ככלי לשינוי חברתי" בתוך : דלית לוי (עורכת) מחקר פעולה: הלכה ומעשה – זיקות פילוסופיות ומתודולוגיות בין מחקר פעולה לבין פרדיגמת המחקר האיכותי. הוצאת כליל, מכון מופ"ת
אזולאי, ר, בר שלום, י, גוברמן, ע. (2000). השתלבותם של תלמידים חריגי סף במכללה לחינוך ע"ש דוד ילין בתוך: סוגיות בהערכה ובמדידה: לזכרה של גינה אורטר. הוצאת מכון מופ"ת
מאמרים שפיטים בכתבי עת (ערבית) In Arabic
Dass, R, Bar Shalom, Y, Bekerman, Z. (2009) Reflections on the Status of Palestinians in Teacher Colleges and University Education Departments. Accepted in Alkarma. (Arabic)
Diab, K., Bar Shalom, Y.(2008) .Yard visitors or home partners-attitudes of Arabs Palestinians lecturers and students in education colleges in Israel. Madar 8(29) ,63-74 ( Arabic)
סקירת ספרים Book Review
Bar Shalom, Y. (2012) Cultural education—cultural sustainability: minority, diaspora, indigenous and ethno-religious groups in multicultural societies, edited by Zvi Bekerman and Ezra Kopelowitz, New York: Routledge. Review for The Journal for Peace Education.
בר שלום, י. (2010) ביקורת על ספרה של טליה בירקאן: מסעותיי בעץ החיים. התקבל לפרסום בעיונים בחינוך
עבודת דוקטור Doctoral Dissertation
Bar Shalom, Y. (1997)) The Kibbutz at Camp: An Experiential Model in Jewish Education. New York: The Graduate School of the Jewish Theological Seminary of America(Doctoral Dissertation)
מחקרים בהזמנת גורמים חיצוניים ו/או קרנות מחקר Applied Research
בר שלום, י. (2006). מחקר הערכה: "תכנית תמראא לאחר ארבע שנות הפעלה במסגרת המסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית במכללה לחינוך ע"ש דוד ילין." הוזמן על ידי הג'וינט, אשלים
בר שלום, י. (2006). מחקר הערכה: יישום הגישה החינוכית הפסיכו חברתית – חקר מקרה בבית ספר יסודי בירושלים. הוזמן על ידי הג'וינט , אשלים
בר שלום, י. (2003) . "תכנית גוונים: הערכת תכנית חינוך העם היהודי בשלוש מכללות להוראה". פרסומי היחידה למחקר ופיתוח, הסוכנות היהודית
בר שלום, י. (2002). דו"ח "אידיאולוגיה של תיקון: סיור בבתי ספר ישראליים הפועלים מתוך השסע" מחקר שמומן על ידי מכון מופ"ת ומכללת דוד ילין
בר שלום, י. (1999) גשר חי מחנכים – דו"ח מעקב והערכה מספר 2 עבור: הסוכנות היהודית - מחוז הצפון
Bar Shalom, Y (1998). "Encounters With The Other", Jerusalem: The Charles R. Bronfman Centre for the Israel Experience.
בר שלום, י. (1998) "מה ייצא לי מזה?": עמדות של ישראלים כלפי המפגש. ירושלים: הוצאת מרכז צ"רלס ברונפמן למפגשים בחוויה הישראלית
בר שלום, י. (1998) דו"ח מחקר: גשר חי מחנכים: מחקר הערכה, עבור: הסוכנות היהודית – מחוז הצפון
חבר באגודת היועצים החינוכיים
חבר באגודה לייעוץ טיפולי
חבר מומחה באיט"ה
מדריך בTEAM CBT
חבר במרכז אייכה להורות מגדלת
גרין , ע, בר שלום, י. (2015) עימם ולמנעם: סיפורם של מורים טובים. הוצאת כרמל ביקורת עיתון הארץ חילי טרופר
בר שלום, י, שראל, ע. (2011) עושים לשם שינוי: על יזמים חברתיים בישראל. הוצאת כרמל. (פרוייקט מחקרי ביחד עס סטודנטיות ממסלול המצוינים במכללת דוד ילין) ביקורת פרופ' ישעיהו תדמור, עיתון הארץ
בר שלום, י. (2007) הפואמה הפדגוגית של לובה אליאב, ירושלים: הוצאת כרמל
(בר שלום, י. (2004) אידיאה של תיקון: יזמות חינוכית בחברה רב תרבותית. בני ברק: הוצאת הקבוץ המאוחד, סדרת קו אדום. (מהדורה נוספת, 2007 ביקורת חן למפרט
ספרים (עורך)
שי, א, בר שלום, י. (2002) המחקר האיכותני בחקר החינוך: מהתיאוריה אל השדה ומהשדה אל התיאוריה. ירושלים: הוצאת המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין.
שי , א, בר שלום י. (1999) המחקר האיכותני בחקר החינוך. גיליון מיוחד של "במכללה” (11), הוצאת המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין.
זכיתי להדרכה ממייסד ה TEAM CBT, ד"ר דייויד ברנס, ומעוד מובילי תחום בTEAM CBT, וממובילי הסי בי טי בישראל (כמו ד"ר חסניטו ענבר) כמו כן , זכיתי להדרכה אישית בשיטת אייכה ממפתח השיטה, הפסיכיאטר ד"ר איתן לבוב.
אני מדריך (רמה 5, דרגת מסטר) בשיטת TEAM CBT ואני שמח ללמד ולהדריך בTEAM CBT.